نماد آخرین خبر

سکونت بیش از یک میلیون خوزستانی در سکونتگاه‌های غیررسمی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
سکونت بیش از یک میلیون خوزستانی در سکونتگاه‌های غیررسمی

ايسنا/ مديرکل راه و شهرسازي خوزستان‌ از سکونت بيش از يک ميليون نفر در سکونتگاه‌هاي غيررسمي و بافت فرسوده در استان خبر داد.

رضا رضايي، مديرکل راه و شهرسازي خوزستان در حاشيه بازديد نماينده وزير راه از مشکلات حوزه راه و شهرسازي خوزستان اظهار کرد: در خوزستان همه شقوق حمل ‌و نقل از جمله ريلي، هوايي، جاده‌اي و دريايي وجود دارد و بايد به همه اين ظرفيت‌هاي استان خوزستان توجه کرد.
وي افزود: جايگاه خوزستان در جابه‌جايي بار که به سراسر کشور حمل مي‌شود، رتبه دوم است که اين ميزان، خسارت و مشکلات زيادي براي جاده‌هاي خوزستان به وجود آورده است.
مديرکل راه و شهرسازي خوزستان تصريح کرد: اين امر باعث بروز خسارت‌هاي فراوان به جاده‌هاي خوزستان مي‌شود و همچنين هزينه‌هاي نگهداري را افزايش مي‌دهد؛ بنابراين بايد به جاده‌هاي خوزستان به صورت ويژه نگاه کرد.
رضايي گفت: مردم در خوزستان انتظار دارند جاده‌هاي ايمن و با ايمني بالا از اين استان به مرکز کشور احداث شود تا بتوانند با خيال راحت در محورهاي مواصلاتي تردد کنند.
وي با اشاره به مشکلات بافت فرسوده شهري و حاشيه‌نشيني در خوزستان نيز افزود: مطالعات ۲۹ شهر استان با جمعيتي بالغ بر سه ميليون نفر انجام شده است؛ از اين ميزان بيش از يک ميليون نفر در خوزستان در سکونتگاه‌هاي غيررسمي و بافت فرسوده زندگي مي‌کنند.
مديرکل راه و شهرسازي خوزستان گفت: بيشتر اين جمعيت در شهرهاي اهواز، ماهشهر، آبادان و مسجدسليمان ساکن هستند.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان خوزستان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر خوزستان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEK8vo4vXBkjfYhOqg
آخرين خبر خوزستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan_today