نماد آخرین خبر

فرماندار خرمشهر: زائران اربعین به سمت مرز شلمچه حرکت نکنند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
فرماندار خرمشهر: زائران اربعین به سمت مرز شلمچه حرکت نکنند

ايرنا/ فرماندار ويژه خرمشهر گفت: مرز بين‌المللي شلمچه به روي مسافران همچنان بسته است و عبور مسافر و زائر از آن ممنوع است.

محمد حيدري، معاون استاندار و فرماندار ويژه خرمشهر بيان کرد: به دليل شرايط خاص امسال و شيوع بيماري کوويد۱۹ در ايران و عراق، امکان حضور زائران خارجي اربعين در اين آيين امکان‌پذير نيست.
وي افزود: مرز شلمچه بسته است و زائران از حرکت به سمت خرمشهر و به ويژه مرز شلمچه خودداري کنند.
حيدري با اشاره به اتخاذ تدابير لازم براي جلوگيري از نزديک شدن زائران به پايانه مسافري خرمشهر و خروج احتمالي آنها از مرز گفت: اجازه خروج از مرز به کسي داده نخواهد شد.
مسوول کميته اسکان، تغذيه و جذب مشارکت‌هاي ستاد اربعين در شلمچه هم گفت: بنا بر اعلام کشور عراق و شيوع بيماري کوويد۱۹، امکان حضور زائران خارجي در اين کشور در اربعين امسال وجود ندارد.
مکي يازع افزود: هموطنان به دليل بسته بودن مرز مسافري، از حرکت و عزيمت به سمت مرزها از جمله مرز شلمچه براي شرکت در راهپيمايي اربعين حسيني، خودداري کنند.
يازع افزود: عناصر معاند و ضدانقلاب و دشمناني که هرساله بر طبل اختلاف بين ملت‌هاي برادر و مسلمان عراق و ايران مي‌کوبيدند، امسال رويه ايجاد تنش را متناسب با اوضاع و احوال حاکم تغيير داده و قصد دارند تا با هدايت عاشقان زيارت اربعين به سمت مرزها، پس از تجمع تعداد قابل توجهي از محبان اهل‌بيت(ع) در نقاط مرزي، اقدام به شعله ور کردن و گسترش نارضايتي به دليل نبود امکانات پذيرايي و خدماتي کرده و زمينه تنش را به وجود آورند.
مسوول ستاد بازسازي عتبات عاليات آبادان از محبان حسيني خواست، به دليل تدارک نديدن امکانات خدماتي و رفاهي از تجمع در نقاط مرزي خودداري کنند تا مانع ايجاد نارضايتي و تنش احتمالي شوند.


  
  

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان خوزستان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر خوزستان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEK8vo4vXBkjfYhOqg
آخرين خبر خوزستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan_today