نماد آخرین خبر

توضیح معاون استاندار درخصوص تجمع زائران در مرز شلمچه

منبع
ايرنا
بروزرسانی
توضیح معاون استاندار درخصوص تجمع زائران در مرز شلمچه

ايرنا/ معاون امنيتي و انتظامي استانداري خوزستان در خصوص تجمع گروهي از زائران اربعين در مرز شلمچه براي عزيمت به کشور عراق توضيحي ارايه داد.

ولي اله حياتي، معاون امنيتي و انتظامي استانداري خوزستان بيان کرد: حدود ۲۵۰ نفر از شهروندان آبادان و خرمشهر امروز جمعه قصد پياده روي به سمت مرز شلمچه را داشتند که با توجه به اعلام ستاد ملي مقابله با کرونا و ممانعت کشور عراق در پذيرش زوار خارجي، با تدبير صورت گرفته در ورودي و خروجي شهرستان‌ها، عوامل انتظامي و مرزباني با ايست بازرسي مانع آنها شدند.
وي گفت: متاسفانه تعدادي از زائران با مقاومت و تندروي، قصد رفتن به سمت مرز شلمچه را داشتند که با حضور فرماندهي انتظامي خوزستان براي توجيه و قانع کردن زائران اربعين، و توضيح تبعات بهداشتي و پيامد خطرآفرين ناشي از تجمع‌ها، با توجه به اعلام ستاد ملي کرونا و از سويي پذيرش نکردن زائران از سوي کشور عراق، آنها متقاعد شده و هم اکنون در حال بازگشت از مرز هستند.
اين گزارش حاکيست حضور ميداني مسوولان امنيتي و انتظامي خوزستان از جمله معاون امنيتي و انتظامي استانداري، فرماندهي انتظامي استان و ماموران مرزباني اين موضوع را مديريت کرد.
بر اساس اعلام ستاد ملي مديريت کرونا امسال به منظور جلوگيري از انتشار ويروس کرونا، زايران اربعين از ايران به عراق نخواهند رفت و کشور عراق نيز اعلام کرد که امسال پذيراي زائران خارجي نيست.
کليپي از تجمع تعدادي از شهروندان آبادان و خرمشهر در مرز شلمچه به منظور سفر به کشور عراق و شرکت در راهپيمايي اربعين حسيني در فضاي مجازي منتشر شد که در آن مرزبانان مانع سفر آنها شدند.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان خوزستان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر خوزستان در تلگرام :
https://t.me/joinchat/AAAAAEK8vo4vXBkjfYhOqg
آخرين خبر خوزستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan_today