logo

جزئیات محدودیت‌های کرونایی هفته آینده اعلام شد

منبع
بروزرسانی
جزئیات محدودیت‌های کرونایی هفته آینده اعلام شد

پايگاه اطلاع‌رساني وزارت کشور/ کميته امنيتي، اجتماعي و انتظامي ستاد ملي مديريت بيماري کرونا در اطلاعيه اي جزئيات محدوديت هاي کرونايي که از شنبه هفته آينده در کشور اعمال مي شود را اعلام کرد.

در اطلاعيه شماره ۳ کميته امنيتي، اجتماعي و انتظامي ستاد ملي مديريت بيماري کرونا ضمن تشکر از همکاري عموم مردم در اجراي طرح جامع مديريت هوشمند محدوديتها که از اول آذرماه آغاز شد، آمده است: در طرح جامع مديريت هوشمند محدوديتها متناسب با سه وضعيت تعيين شده در شهرها(زرد، نارنجي و قرمز) تدوين شده است. از آنجا که از روز شنبه ۱۵ آذر تغييرات جديد حاصل خواهد شد لذا موارد ذيل جهت تنوير و اطلاع مردم، صنوف و آحاد جامعه اعلام مي‌گردد:
۱- بر اساس تغييرات حاصله در وضعيت سه گانه شهرها از روز شنبه تعداد شهرهاي زرد ۱۰۵ شهر، نارنجي ۲۷۹ شهر و قرمز ۶۴ شهر ميباشد که ليست آن به پيوست اين اطلاعيه براي آگاهي عموم جامعه منتشر ميگردد.
۲- با توجه به محدوديتها و الزامات تعيين شده در "طرح جامع مديريت هوشمند محدوديتها" و با عنايت به تغييرات حاصله در وضعيت شهرها، محدوديتهاي ذيل کماکان برقرار ميباشد:
۱-۲- ممنوعيت ورود خودروهاي شخصي باپلاک غير بومي به شهرهاي نارنجي و قرمز.
۲-۲- ممنوعيت ورود خودروهاي شخصي پلاک بومي شهرهاي نارنجي و قرمز به ساير شهرها.
۳-۲- منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ لغايت ۴ صبح در شهرهاي نارنجي و قرمز با جمعيت بالاي ۲۰۰ هزار نفر.

۴-۲- گروههاي شغلي ۱ و ۲ در شهرهاي نارنجي امکان فعاليت داشته که ليست آن به پيوست ميباشد.
۵-۲- در شهرهاي قرمز صرفاً گروههاي شغلي ۱ مجاز به فعاليت ميباشند.
۶-۲- ادارات و دستگاههاي دولتي ضروري در شهرهاي نارنجي، با تشخيص بالاترين مقام مسئول(در سطح ملي يا استان)نسبت به کاهش حضور تا يک سوم(۳/۱) کارکنان و دستگاههاي غيرضرور تا يک دوم(۵۰ درصد) کارکنان فعاليت مينمايند.
۷-۲- دستگاههاي ارائه دهنده خدمات ضروري و مرتبط با ماموريتهاي اصلي و مديريت شهري در شهرهاي قرمز با تشخيص بالاترين مقام مسئول(ملي يا استاني)نسبت به کاهش حضور کارکنان خود تا پنجاه درصد(۵۰ درصد) و ساير ادارات غير ضرور تا يک سوم(۳/۱) کاهش کارکنان فعاليت مينمايند.
۸-۲- برگزاري جلسات اداري در فضاي سربسته شهرهاي زرد حداکثر تا سقف ۳۰ نفر، در شهرهاي نارنجي ۲۰ نفر و قرمز ۱۵ نفر، با رعايت دستورالعملهاي ابلاغي، صورت ميپذيرد.
۹-۲- کليه مراکز آموزشي اعم از مدارس، دانشگاهها، موسسات آموزش عالي، آموزشگاه-هاي خصوصي، حوزههاي علميه در شهرهاي زرد، نارنجي و قرمز تعطيل بوده و خدمات را به صورت غير حضوري ارائه مينمايند.
۹-۲- برپايي نمازهاي جمعه، مراسمهاي مذهبي و آئيني در شهرهاي زرد، نارنجي و قرمز کماکان امکانپذير نميباشد.
۱۰-۲- فعاليت مساجد صرفاً در شهرهاي زرد بلامانع است.