برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

غربالگری کرونایی ۹۰ درصد جمعیت گیلان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
غربالگری کرونایی ۹۰ درصد جمعیت گیلان

ايسنا/ معاون فني علوم پزشکي گيلان، با بيان اينکه در مرحله نخست طرح شهيد سليماني ۹۰ درصد جمعيت گيلان غربالگري شدند، تصريح کرد: با توجه به موفقيت مرحله نخست، مرحله دوم را نيز با استفاده از امکانات دانشگاه علوم پزشکي استان آغاز کرديم.

مسعود نوروزي، معاون فني علوم پزشکي گيلان با اشاره به اجراي مرحله نخست طرح شهيد سليماني در استان گيلان، اظهار کرد: در مرحله نخست ۶۶۶ هزار و ۱۰۳ خانوار مشتمل بر دو ميليون و ۶۳ هزار و ۱۵۶ نفر از جمعيت استان را غربالگري کرونايي کرديم.
وي با بيان اينکه در مرحله نخست طرح شهيد سليماني ۹۰ درصد جمعيت گيلان غربالگري شدند، تصريح کرد: با توجه به موفقيت مرحله نخست، مرحله دوم را نيز با استفاده از امکانات دانشگاه علوم پزشکي استان اعم از مراقبين سلامت و بهورزان و همکاري بسيج و سپاه قدس آغاز کرديم.
معاون فني معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي گيلان، اولويت مرحله دوم طرح مذکور را غربالگري گروه هاي آسيب پذير جامعه که بيشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند، دانست و خاطرنشان کرد: سالمندان يکي از اين گروه هاي آسيب پذير هستند.
نوروزي با بيان اينکه سالمندان به واسطه سن بالا در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند، گفت: متاسفانه سالمندان عمدتا داراي بيماري هاي زمينه اي هستند و خطر ابتلا در آنان بالاست و در صورت مبتلا شدن به کرونا اين بيماري را با شدت بيشتري تجربه مي کنند و خطر مرگ و مير بالايي دارند.
وي از انجام غربالگري مرحله دوم به دو صورت حضوري و تلفني خبر داد و يادآور شد: مراقبين سلامت مستقيما با سالمند يا سفيران سلامت خانواده ها که سالمند تحت پوشش دارند، ارتباط برقرار کرده و هدايت هاي درماني لازم را به آنان ارائه مي کنند؛ همچنين علاوه بر مراقبت درماني، کمک هاي حمايتي و حتي معيشتي نيز به سالمندان ارائه مي شود.
معاون فني علوم پزشکي گيلان، با بيان اينکه طي شبانه روز گذشته ۱۰۸ بيمار جديد کرونايي در استان بستري شدند، اضافه کرد: در مجموع ۴۷۰ بيمار کرونايي در سطح بيمارستان هاي استان گيلان بستري هستند.

آخرين خبر گيلان در اينستاگرام :
https://instagram.com/gilan_today