logo

افزایش آمار ابتلا به سرطان در استان اصفهان

منبع
ايمنا
بروزرسانی
افزایش آمار ابتلا به سرطان در استان اصفهان

ايمنا/ مسئول ثبت سرطان دانشگاه علوم پزشکي اصفهان گفت: آمار سرطان در کشور و در استان اصفهان با شيب کم رو به افزايش است، در استان اصفهان ٥٣ درصد آمار ابتلاي سرطان‌ها مربوط به مردان و ٤٧ درصد مربوط به زنان و ميانگين سني مبتلايان ٥٨ سال است.

زهرا روانخواه مسئول ثبت سرطان دانشگاه علوم پزشکي اصفهان با بيان اينکه آمار سرطان در کشور و در استان اصفهان با شيب کم رو به افزايش است، اظهار کرد: در استان اصفهان ٥٣ درصد آمار ابتلاي سرطان‌ها مربوط به مردان و ۴۷ درصد مربوط به زنان و ميانگين سني مبتلايان ۵۸ سال است.
وي افزود: شايع‌ترين سرطان در کودکان سرطان خون و سرطان‌هاي پستان، پروستات و پوست سه سرطان شايع بين بزرگسالان است، سرطان‌هاي پستان، پروستات، روده بزرگ، پوست و معده نيز پنج سرطان شايع در کشور است.
مسئول ثبت سرطان دانشگاه علوم پزشکي اصفهان با توضيح اينکه شايع‌ترين سرطان در زنان سرطان سينه و در مردان پروستات است، اضافه کرد: آمار بروز سرطان از ۱۱۲ نفر در ۱۰۰ هزار نفر در سال ۹۳ به ۱۳۵ نفر در ۱۰۰ هزار نفر در سال ۹۶ افزايش يافته است که ۱۶ درصد مرگ و ميرها در کشور مربوط به سرطان است.

۷ درصد مبتلايان به سرطان جان خود را از دست مي‌دهند

وي با اشاره به ثبت سالانه ۱۳۵ هزار مورد ابتلاء به سرطان در کشور، تصريح کرد: بروز و مرگ‌ومير سالانه ناشي از سرطان در ايران نسبت به متوسط جهاني کمتر و بروز سرطان به ازاي هر ۱۰۰ هزار نفر جمعيت در کشور در مردان نزديک به ۱۵۵ مورد در ۱۰۰ هزار نفر و در زنان ۱۲۸ مورد در ۱۰۰ هزار نفر است که ۵۲ درصد مبتلايان به سرطان را مردان و ۴۸ درصد را زنان تشکيل مي‌دهند.
روانخواه با تاکيد بر اينکه هفت درصد افراد به دليل ابتلاء به سرطان جان خود را از دست مي‌دهند و احتمال بهبودي در مبتلايان ۵۰ درصد است، افزود: کمبود مصرف ميوه و سبزي، کاهش فعاليت بدني نسبت به گذشته، چاقي، کلسترول بالا، مصرف مواد مخدر، سيگار و عوامل محيطي از دلايل افزايش تعداد مبتلايان به سرطان است.
وي در خصوص ميزان اميد به زندگي بين زنان و مردان در کشور، گفت: سن اميد به زندگي در سال‌هاي اخير از ۴۵ سال به ۷۶ سال افزايش يافته و اميد به زندگي در زنان بيش از مردان است.

آخرين خبر اصفهان در اينستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today