نماد آخرین خبر

سونامی افزایش قیمت مصالح ساختمانی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
سونامی افزایش قیمت مصالح ساختمانی

ايسنا/ دبير کانون سراسري انبوه‌سازان کشور با بيان اينکه کارخانه‌هاي توليد سيمان يا از مدار توليد خارج شده‌اند يا به صادرات سيمان به کشورهاي ديگر پرداخته‌اند، گفت: اين مساله، باعث افزايش قيمت سيمان به هر پاکت ۴۰ هزار تومان شده است.

فرشيد پورحاجت، دبير کانون سراسري انبوه‌سازان کشور در اين باره اظهار کرد: از ابتداي امسال با يک وزارت صمت بدون وزير مواجه بوديم که تبعات سنگين اين موضوع براي کشور خسارت‌هاي فراواني ايجاد کرد.
وي ادامه داد: با آمدن وزير جديد به وزارت صنعت، معدن و تجارت به نظر مي‌رسيد که درياي پرتلاطم حوزه صنعت کشور به آرامش برسد اما اين اتفاق رخ نداد و علي‌رغم شروع به کار چند ماهه وزير جديد، متاسفانه مشاهده مي‌شود که برنامه‌هايي که مرتبط با صنعت احداث در کشور بوده‌اند؛ به خروجي مثبتي نرسيده‌اند.
رئيس انجمن انبوه‌سازان خوزستان در خصوص وضعيت قيمت مصالح ساختماني گفت: با يک سونامي وحشتناک افزايش قيمت در مصالح ساختماني روبه‌رو بوده‌ايم و علي‌رغم اظهارات ما در خصوص وجود رانت در صنعت فولاد، جلوي اين رانت‌ها گرفته نشده است.
پورحاجت تصريح کرد: بنده به اقتصاد آزاد اعتقاد کامل دارم اما قضيه‌اي که در کشور رخ داده است يک اقتصاد آزاد نيست و بخشي از اقتصاد توليدي را آلوده به رانت کرده است.
وي در خصوص وضعيت سيمان در بازار اظهار کرد: کارخانه‌هاي توليد سيمان به بهانه‌هاي واهي، از مدار توليد خارج شده‌اند و بعضي ديگر از اين کارخانجات نيز به صادرات سيمان به کشورهاي ديگر پرداخته‌اند که اين مساله، باعث افزايش قيمت سيمان به هر پاکت ۴۰ هزار تومان در مدت يک هفته شده است.
دبير کانون سراسري انبوه‌سازان کشور ادامه داد: اين موضوع نشان‌دهنده اين است که هيچ عزم  و اراده‌اي از طرف وزارت راه و شهرسازي و وزارت صمت براي بهبود شرايط احداث ساختماني در کشور وجود ندارد و بخش خصوصي کشور در حوزه صنعت ساختمان در شرايطي قرار دارد که با مشکلات متعددي روبه‌رو است.
پورحاجت بيان کرد: اگر در حوزه فولاد، فساد يا رانت در توزيع و قيمت‌گذاري ايجاد شده بود اما فولاد در بازار، فراواني داشت ولي در خصوص سيمان، يک روز کارخانه‌هاي توليد سيمان اعلام به افزايش قيمت مي‌کنند و روز بعد به بهانه‌هاي متعدد، خط‌هاي توليد خود را از مدار خارج مي‌کنند که اين موضوع، مصداق بارز فساد و انحصارگري است.
وي عنوان کرد: اين موضوع نه تنها از طرف دولت، بلکه از طرف مجلس شوراي اسلامي نيز پيگيري نمي‌شود و از عجايبي است که در ۱۰ سال گذشته تاکنون با آن برخورد کرده‌ام.
رئيس انجمن انبوه‌سازان خوزستان افزود: کارخانه‌هاي سيمان توان توليد سيمان را دارند اما توليدات خود را متوقف کرده‌اند.
وي گفت: آيا کسي توجه نمي‌کند که صنعت احداث در کشور در شرايطي بسيار بحراني قرار مي‌گيرد؟ آيا کسي به اين موضوع توجه نمي‌کند که خريد مسکن براي جوانان ايراني به يک روياي دست‌نيافتني تبديل خواهد شد؟

  

آخرين خبر خوزستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan_today