۸۷ هزار قبض برق رایگان در طرح برق امید ایلام صادر شد

ايرنا/ مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق استان ايلام گفت: از ابتداي آبان ماه تاکنون، ۷۸ هزار و ۶۹۵ قبض برق رايگان مشمول طرح برق اُميد در اين استان براي مشترکان کم مصرف برق خانگي صادر شده است.
هادي شيرخاني، مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق استان ايلام روز شنبه در نشست آنلاين با اصحاب رسانه، مطبوعات و فعالان فضاي مجازي استان به موضوع برق اميد و تشويق هاي وزارت نيرو براي کاهش مصرف برق با ارائه اين الگو اشاره کرد و اظهار داشت: اين طرح سال جاري به تصويب هيات وزيران رسيد و مشترکان به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسيم مي شوند و در واقع اصلاح الگوي مصرف خانگي با بهرهگيري از سازوکارهاي تشويقي و بازدارنده از اهداف اصلي اين طرح است.
وي يکي از اقدام هاي بزرگ صنعت برق که براي مشترکان خانگي تدارک ديده شده را بحث طرح برق اميد دانست و افزود: طرح برق اميد براي همه مشترکان خانگي برنامه دارد از جمله براي مشترکان خانگي که ميزان مصرف آنها کمتر از ميزان الگوي مصرف است.
مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق ايلام تاکيد کرد: براي هر دسته از مشترکان متناسب با منطقه جغرافيايي، الگوي مصرف برق تعيين و مشترکان برق به تناسب مشارکت در اين طرح از مزاياي تشويقي شامل تخفيف تا ۱۰۰ درصد تعرفه بهره مند مي شوند.
شيرخاني ادامه داد: از ابتداي آغاز اين طرح تاکنون از مجموع ۳۸۸ هزار و ۸۱۴ صورتحساب صادر شده شهري و روستايي، ۸۷ هزار و ۶۹۵ قبض برق رايگان در طرح برق اميد صادر شده است و تا زماني که اين مشترکان همچنان در گروه کم مصرف باقي بمانند، شامل اين تخفيف خواهند بود.
با نصب اپليکيشن «برق من» به مراجعه حضوري نياز نيست
مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق ايلام با اشاره به فعال بودن سامانه غيرحضوري طرح "برق من" در استان، بيان کرد: مشترکان خانگي برق بايد نرم افزار "خدمات غير حضوري برق ايران " را نصب کرده و از ۱۰ نوع خدمت اين شرکت به صورت غيرحضوري برخوردار شوند.
شيرخاني يادآور شد: استعلام وضعيت دسته بندي در طرح برق اميد، امکان ثبت درخواست انشعاب جديد، تغيير نام و مکان، ازمايش کنتور، تفکيک و ادغام به راحتي از طريق اين نرم افزار انجام ميگيرد.
وي اضافه کرد: پرداخت و مشاهده سوابق و ثبت خاموشي از ديگر خدماتي است که توسط اين نرم افزار قابل اجراست.
شيرخاني با بيان اينکه اين نرم افزار از سايت شرکت برق و سامانه بازار قابل دانلود و نصب است، گفت: مشترکان برق استان ميتوانند با مراجعه به سايت اين شرکت به نشاني اينترنتي www.waepd.ir و استفاده از بخش ميز خدمت الکترونيکي، تمامي خدمات مورد نياز خود را به صورت الکترونيکي و غيرحضوري دريافت کنند.
وي با اشاره به اهداف ارائه خدمات به صورت غيرحضوري افزود: اين شرکت به منظور حفظ سلامت ارباب رجوع و در راستاي پيشگيري از شيوع ويروس کرونا، خدمات برق رساني را به صورت غيرحضوري ارايه ميکند.
مشترکان ايلامي ۸۰۰ ميليارد ريال به اداره برق بدهکارند
مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق ايلام گفت: مشترکان بخش خانگي، صنعت، سازمان ها و ادارات دولتي ۸۰۰ ميليارد ريال به شرکت توزيع برق استان بدهکار هستند.
شيرخاني تاکيد کرد: وضعيت وصول مطالبات بدهي مشترکان برق در استان در شرايط نامطلوبي قرار دارد به شکلي که حدود ۶۰ درصد از انرژي فروخته شده وصول ميشود.
وي اضافه کرد: برنامه اين شرکت براي وصول مطالبات، استفاده حداکثري از ظرفيت پيمانکار طرف قرارداد است که در ابتدا به صورت اخطار و در نهايت استفاده از ابزار قطع جريان برق مشترکان بدحساب است.
مديرعامل شرکت توزيع برق ايلام بيشترين ميزان طلب اين شرکت را مربوط به شرکت آبفاي استان دانست و تاکيد کرد: عمده ترين مشترکاني که در پرداخت به موقع صورتحساب کوتاهي ميکنند، مشترکان تجاري و خانگي هستند.
شيرخاني نقش رسانه ها را در آگاه سازي و فرهنگ سازي مشترکان بسيار موثر دانست و گفت: رمز موفقيت اين طرح آگاه سازي مشترکان است و براي اين کار بايد از شيوه هاي نوين و مختلف استفاده کرد.
وي با بيان اينکه رسانه هاي استان با برقراري ارتباط دو سويه، مطالبات شرکت را از مردم طلب کنند، گفت: فرهنگ سازي درست مصرف کردن در شرايط کنوني که نيروگاه هاي با مشکل تامين سوخت مواجه هستند امري مهم و ضروري است.
مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق ايلام گفت: از هم اکنون بايد براي درست مصرف کردن برق در تابستان سال آينده برنامه ريزي شود تا مردم با کمبود مواجه نشوند.