نماد آخرین خبر

تندباد ۱۲۵ میلیارد ریال به چهارمحال‌وبختیاری خسارت زد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تندباد ۱۲۵ میلیارد ریال به چهارمحال‌وبختیاری خسارت زد

ايرنا/ سرپرست اداره‌کل مديريت بحران استانداري چهارمحال و بختياري گفت: وزش باد شديد و تندباد در روزهاي اخير حدود ۱۲۵ ميليارد ريال خسارت به بخش‌هاي مختلف اين استان وارد کرد.

خسرو کياني، سرپرست اداره‌کل مديريت بحران استانداري چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: اين ميزان خسارت براساس برآورد و اعلام دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط عضو ستاد بحران و فرمانداري‌هاي شهرستان‌هاي ۱۰ گانه استان تهيه شده است.
وي افزود: پيگيري‌هاي لازم براي جبران بخشي از خسارت‌هاي تندباد اخير در دستور کار اداره‌کل مديريت بحران استانداري قرار دارد.
وزش باد شديد و تندباد از چهارشنبه شب چهارم فروردين‌ماه جاري آسمان چهارمحال و بختياري را درنورديد و خسارت‌هايي به بخش‌هاي مختلف اين استان وارد کرد.
به‌دنبال وزش شديد تندباد، تعدادي از تابلوهاي راهنمايي و رانندگي در جاده‌ها، چراغ‌هاي راهنمايي و رانندگي در شهرها، تورهاي پرورش ماهي در قفس کارون چهار و برخي درختان دچار آسيب شد

وزش باد شديد همچنين به نماي برخي ساختمان‌ها که نظارت‌هاي فني را رعايت نکرده‌اند، مانند نماهاي کامپوزيت آسيب وارد کرد.
بيشترين سرعت وزش باد در تندباد اخير در شهرکرد ۸۶، در بروجن ۷۶، در لردگان ۵۸، در کوهرنگ ۸۶، در اردل ۷۵، در فارسان ۱۰۴، در فرخ‌شهر شهرستان شهرکرد ۸۳، در سامان ۱۰۱، در بن ۱۰۸، در شلمزار مرکز شهرستان کيار ۹۰، در بلداجي شهرستان بروجن ۸۶، در ايلبگي شهرستان سامان ۱۲۲، در سورشجان شهرستان شهرکرد ۸۳، در دوآب‌صمصامي شهرستان کوهرنگ ۷۹ و در مال‌خليفه شهرستان لردگان ۴۰ کيلومتر بر ساعت بود.

آخرين خبر چهارمحال و بختياري در اينستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday