نماد آخرین خبر

هشدار وزش باد شدید در استان سمنان؛ رگبار باران ادامه دارد

منبع
مهر
بروزرسانی
هشدار وزش باد شدید در استان سمنان؛ رگبار باران ادامه دارد

مهر/ با استقرار سامانه کم فشار بارشي بر اغلب نقاط استان سمنان، وزش شديد باد و تداوم بارش باران و رگبار پراکنده در اقصي نقاط استان پيش‌بيني مي‌شود.

نگاهي به نقشه‌هاي هواشناسي نشان مي‌دهد که توده هواي کم فشار بر اغلب نقاط استان سمنان سيطره يافته و در نتيجه طي امشب و فردا صبح وزش باد شديد در بخش‌هاي مختلف اين استان به خصوص در شهرستان دامغان پيش بيني مي‌شود.
هشدار وزش باد ۸۰ تا ۱۱۰ کيلومتر بر ساعت در برخي استان‌هاي کشور از جمله سمنان اعلام شده و هم زمان با شامگاه شنبه سرعت وزش باد در دامغان به ۶۳ کيلومتر بر ساعت و در شاهرود به ۲۵ کيلومتر بر ساعت رسيده است در نتيجه شهرداري‌ها از مردم خواسته‌اند تا از حضور در کنار درختان و پارک خودروهايشان در مکان‌هاي پر ريسک خودداري کنند.
سازمان هواشناسي در اطلاعيه‌اي نسبت به بارش باران، رعد و برق و وزش باد شديد در شمال‌شرق کشور و همچنين افزايش سرعت وزش باد بين ۸۰ تا ۱۱۰ کيلومتر بر ساعت در مناطق مرکزي و شمال‌شرق کشور، هشدار داد که شهرستان‌هاي شاهرود، دامغان، مهدي‌شهر و حتي ميامي در غالب اين اطلاعيه گنجانده مي‌شوند.
تشديد فعاليت سامانه بارشي براي امروز شنبه ۱۴ فروردين گزارش شده که تا اوايل وقت فردا ۱۵ فروردين ادامه خواهد يافت.
همچنين نقشه‌هاي هواشناسي نشان مي‌دهند که در مناطق مرتفع استان بارش رگبار و باران را نيز بايد تا فردا شاهد باشيم در نتيجه تداوم جو ناپايدار حاکم بر استان سمنان تا فردا پانزدهم فروردين ماه محتمل است اما از فردا شب اين توده کم فشار از استان خارج مي‌شود.
همزمان با شامگاه شنبه، آسمان سمنان صاف همراه با وزش باد شديد است و براي فردا نيز تثبيت شرايط محتمل است. براي شهرستان‌هاي شاهرود، ميامي، مهدي شهر و دامغان نيز تداوم وزش شديد باد پيش بيني مي‌شود. هم اکنون دماي مرکز استان ۱۴ درجه بالاي صفر است و بيشينه و کمينه دماي هواي سمنان براي امشب ۱۴ و ۹ درجه بالاي صفر عنوان مي‌شود.
بيشينه و کمينه دماي هوا در دامغان ۲۸ و هفت درجه بالاي صفر و شاهرود ۲۵ و هفت درجه بالاي صفر، در ميامي ۲۹ و ۹ درجه بالاي صفر در ايوان کي ۲۱ و ۱۱ درجه بالاي صفر و در مهدي‌شهر ۲۰ و شش درجه بالاي صفر اعلام شده است. به دليل وزش باد حضور مردم در طبيعت نيز براي فردا با مخاطراتي همراه خواهد بود.

آخرين خبر سمنان در اينستاگرام :
https://instagram.com/semnan_today