نماد آخرین خبر

بیماران بستری شده کرونایی در مازندران ۲ برابر شده است

منبع
مهر
بروزرسانی
بیماران بستری شده کرونایی در مازندران ۲ برابر شده است

مهر/ رئيس دانشگاه علوم پزشکي مازندران گفت: شمار بيماران جديد شناسايي شده و ميزان بستري بيماران نسبت به ماه گذشته در استان دو برابر شده است.

سيد عباس موسوي رئيس دانشگاه علوم پزشکي مازندران با اشاره به افزايش شمار بيماران سرپايي درپي سفرها و دورهمي هاي نوروزي اظهار داشت: متأسفانه شمار بستري‌ها نيز افزايش يافته است.
وي با بيان اينکه سرعت انتقال بيماري سوش انگليسي بالا است، ادامه داد: شمار بيماران جديد نسبت به ۲۸ اسفند ۲.۵ برابر و ميزان بستري‌ها نيز دو برابر شده است.
وي ادامه داد: با توجه به اتفاقاتي که قبل از نوروز رخ داد بايد وقفه‌اي ايجاد کنيم تا ويروس مهار و جلوي انتقال آن گرفته شود.
موسوي از مردم به ويژه آن‌هايي که سفر کردند خواست تا يک هفته خود را قرنطينه کنند و ادامه داد: همچنين طبق مصوبات ستاد ملي کرونا، ديد وبازديدهاي نوروزي ممنوع است و جلوي چرخه انتقال را بگيريم.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي مازندران يادآور شد: پرهيز از برپايي مراسم‌ها و دورهمي ها مورد تاکيد جدي واساسي است و به دليل فضاهاي تالارها و رستوران‌ها استاندارد نيست بايد محدوديت‌هايي در فعاليت آنها ايجاد شود.
وي شمار بيماران شناسايي شده در استان را حدود ۸۰۰ نفر ذکر کرد و گفت: تمامي شهرهاي استان درگير بيماري کروناي انگليسي و ويروس جهش يافته جديد هستند.

آخرين خبر مازندران در اينستاگرام :
https://instagram.com/mazandaran_today