نماد آخرین خبر

اختصاص ۶۰۰ دوز واکسن کرونا به پاکبانان استان قزوین

منبع
شبستان
بروزرسانی
اختصاص ۶۰۰ دوز واکسن کرونا به پاکبانان استان قزوین

شبستان/ جانشين ستاد پيشگيري و مقابله با کرونا در استان قزوين گفت: بر اساس اولويت بندي که وزارت بهداشت انجام داده تزريق واکسن کرونا در استان صورت گرفته که آخرين مرحله پاکبانان شهرداري بودند که نزديک ۶۰۰ دوز تزريق شده و منتظر هستيم سهميه بعدي به استان ابلاغ شود.

«منوچهر حبيبي» جانشين ستاد پيشگيري و مقابله با کرونا در استان قزوين در حاشيه جلسه ستاد کرونا استان قزوين که شب گذشته(شنبه 14 فروردين) در استانداري قزوين برگزار  شد، اظهار کرد: شرايط استان قزوين خوب نيست و روند بيماري کرونا به شدت در حال افزايش است به طوري که بايد گفت حمله کرونايي آغاز شده و روند اين بيماري به شدت صعودي است.
جانشين ستاد پيشگيري و مقابله با کرونا در استان قزوين ادامه داد: ظرف يک هفته گذشته بيماران بستري 50 درصد افزايش يافته و از 200 بيمار به 300 بيمار کرونايي رسيده ايم و تعداد بيماران سرپايي هم چهار تا پنج برابر افزايش داشته است.
وي در خصوص کاهش حضور کارکنان دستگاه هاي دولتي عنوان کرد: با توجه به اينکه در آغاز سال هستيم و قزوين هم استاني صنعتي و کشاورزي است و از طرفي هم روز دوشنبه 16 فروردين ثبت نام از داوطلبان شوراهاي روستايي آغاز مي شود در اين هفته تصميمي بر کاهش تعداد کارکنان گرفته نشده است.
حبيبي تأکيد کرد: بر اين اساس ادارات و دستگاه هاي دولتي فعاليت هاي خود را طبق روال عادي انجام مي دهند و در پايان هفته ارزيابي در خصوص وضعيت استان خواهيم داشت و اعلام نظر خواهد شد.  
وي در خصوص واکسيناسيون کرونا خاطر نشان کرد: تاکنون 5 هزار و 167 دوز واکسن وارد استان قزوين شده و بر اساس اولويت بندي که وزارت بهداشت انجام داده اين تزريقات صورت گرفته است آخرين مرحله پاکبانان شهرداري بودند که نزديک 600 دوز تزريق شده است و منتظر هستيم سهميه بعدي به استان ابلاغ شده و بر اساس سهميه بندي کار انجام شود.
جانشين ستاد پيشگيري و مقابله با کرونا در استان قزوين در پايان يادآور شد: بر اساس بررسي کارشناسان بهداشت، رستوران ها آلوده ترين مکان براي انتقال کرونا هستند و به صورت بيرون بر مي توانند فعاليت داشته باشند و تالارهاي پذيرايي هم تعطيل هستند و کنترل ترددها از ساعت 22 به صورت جدي توسط نيروي انتظامي انجام مي شود.

آخرين خبر قزوين در اينستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today