نماد آخرین خبر

سرما ۲۶ میلیارد به کشاورزان جاجرمی خسارت زد

منبع
بروزرسانی
سرما ۲۶ میلیارد به کشاورزان جاجرمی خسارت زد

اترک/ مدير جهاد کشاورزي جاجرم گفت: در پايان سال گذشته کشاورزان جاجرمي به علت سرمازدگي 26 ميليارد تومان خسارت متحمل شدند.

ابوالفضل عباسيان، مدير جهاد کشاورزي جاجرم با بيان اينکه ۲۶ ميليارد تومان خسارت ناشي از سرما به باغداران در پايان سال ۹۹ وارد شده است، اظهار کرد: يکي از دغدغه هاي باغداران شهرستان جاجرم خسارت ناشي از سرما در زمان گلدهي باغات هسته دار است.
وي افزود: هر ساله با توجه به گرم شدن هوا در پايان سال بنا به شرايط منطقه کويري جاجرم بسياري از باغ‌هاي بادام، زردآلو و ساير درختان هسته‌دار خواب زمستانه خود را به اتمام رسانده و شروع به گلدهي مي‌کنند.
عباسيان ادامه داد: با توجه به تغييرات در شرايط آب و هوايي با ريزش سرما متاسفانه به علت حساسيت بالا در زمان گلدهي بسياري از درختان دچار سرما مي‌شود و باغداران محصول يکساله خود را که براي آن هزينه و زحمت زيادي کشيده‌اند از دست مي‌دهند که اين امر باعث دلسردي باغداران شده است.
مدير جهاد کشاورزي جاجرم خاطرنشان کرد: باغداران محصول خود را بيمه کرده و يا از ساير توصيه‌هاي کارشناسي از جمله استفاده از کودهاي پتاسه و ... جهت افزايش مقاومت در سال‌هاي بعد استفاده کنند.

آخرين خبر خراسان شمالي در اينستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today