نماد آخرین خبر

سیر نزولی کرونا در خراسان رضوی

منبع
مهر
بروزرسانی
سیر نزولی کرونا در خراسان رضوی

مهر/ استاندار خراسان رضوي از سرعت سير نزولي کرونا در استان خبر داد و گفت: علي‌رغم شرايط مطلوبي که از نظر کرونا وجود دارد اما همچنان وضعيت استان از اين حيث شکننده است.

محمدصادق معتمديان، استاندار خراسان رضوي اظهار کرد: خراسان رضوي از نظر شيوع شرايط مطلوبي دارد و پيک چهارم کرونا در استان سير نزولي پيدا کرده است اما همچنان در شرايط شکننده‌اي قرار داريم.
وي افزود: علي‌رغم روند کاهشي فوتي‌ها، در بحث نظارت‌ها بايد نگاه ويژه‌اي وجود داشته باشد و نظارت بر اصناف و رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در آن‌ها با جديت دنبال شود تا در هفته‌هاي آينده شاهد افزايش سرعت اين روند کاهشي باشيم.
استاندار خراسان رضوي گفت: در جريان سفر وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي به استان، چند نگراني از جمله ورود ويروس هندي از مناطق شرقي کشور و موضوع حاشيه شهر مطرح شد که مي‌طلبد اين مسئله در کميته علمي مورد نقد و بررسي قرار گيرد.
معتمديان افزود: احتمال دارد ويروس هندي از طريق کشورهاي افغانستان و پاکستان از مسير استان‌هاي سيستان و بلوچستان و هرمزگان وارد کشور شود و به دليل مراودات اين استان‌ها با خراسان رضوي ممکن است در استان نيز شيوع پيدا کند، لذا بايد حتماً تدابير لازم انديشيده شود.
وي ادامه داد: در حال حاضر ۱۳ شهر نارنجي و ۲۰ شهر زرد در استان وجود دارد.
استاندار خراسان رضوي ضمن قدرداني از حضور ميداني بسيار خوب نيروي انتظامي در ايام تعطيلات عيد فطر عنوان کرد: فرمانداران همکاري لازم را با نيروي انتظامي در اجراي محدوديت‌ها در شهرستان‌ها داشته باشند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar