نماد آخرین خبر

کاهش قابل توجه قرنطینه‌ خانگی مبتلایان کرونا در اردبیل

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
کاهش قابل توجه قرنطینه‌ خانگی مبتلایان کرونا در اردبیل

باشگاه خبرنگاران/ استاندار اردبيل از کاهش افراد قرنطينه شده در منازل از ۲۶ هزار نفر تست مثبت به ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در سطح استان خبر داد.

اکبر بهنام جو، استاندار اردبيل با بيان اينکه ميزان بستري‌ها در بيمارستان‌هاي استان به ۲۵۰ نفر کاهش يافته است، افزود: طبق قول وزير بهداشت روزانه ۵۰۰ هزار دز تزريق واکسن در کشور اتفاق مي‌افتد و در کنار آن در استان اردبيل نيز تزريق واکسن به افراد بالاي ۸۰ سال پايان يافته و از امروز نيز افراد بالاي ۷۰ سال سن توسط نيرو‌هاي شبکه‌هاي بهداشتي واکسينه مي‌شوند.
بهنام جو ادامه داد: براي ۶۰ درصد افراد واجد شرايط بالاي ۷۵ سال تا کنون دوز اول واکسن کرونا تزريق شده و از همه افراد بالاي ۷۵ سال تقاضا داريم براي واکسينه شدن به مراکز بهداشتي مشخص شده مراجعه کنند تا به زندگي عادي خود در جامعه برگردند.
او تصريح کرد: پيک چهارم را در حالي پشت سر گذاشتيم که در آستانه حساس‌ترين انتخابات کشور يعني سيزدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و ششمين دوره انتخابات شورا‌هاي اسلامي شهر و روستا قرار داريم بنابراين بايد نهايت تلاش خود را براي رعايت شيوه نامه‌هاي بهداشتي انجام دهيم.
استاندار اردبيل با تاکيد بر اينکه هرگونه برگزاري جلسات در خانه‌ها و اماکن رو بسته ممنوع است، افزود: هنوز نحوه دقيق برگزاري جلسات و ميتينگ‌ها از سوي ستاد ملي کرونا اعلام نشده، اما از کانديدا‌ها درخواست داريم جلسات خود را در فضا‌هاي آزاد و رو باز با رعايت فاصله اجتماعي برگزار کنند.
بهنام جو عنوان کرد: در رنگ بندي کرونايي همچنان ۵ شهرستان نارنجي و ۶ شهرستان زرد هستند و شيب کرونا در شهرستان پارس آباد کاملا نزولي شده و نيز بعضي از شهرستان‌ها وضعيت نزولي ملايم دارند و شهرستان‌هاي گرمي و نمين از وضعيت زرد مجددا به نارنجي برگشته که بايد اين عوامل اين دو شهرستان نهايت دقت را جهت رعايت شيوه نامه‌ها داشته باشند.


آخرين خبر اردبيل در اينستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today