نماد آخرین خبر

معاون شرکت برق اصفهان: برقِ مشترکان پر مصرف قطع می‌شود

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
معاون شرکت برق اصفهان: برقِ مشترکان پر مصرف قطع می‌شود

باشگاه خبرنگاران/ شهروندان براي اطلاع از برنامه و ساعت خاموشي محل سکونت خود، وارد سايت توزيع برق شهرستان اصفهان شوند.

محمدرضا نوحي، معاون هماهنگي شرکت برق منطقه‌اي اصفهان اظهار کرد: شهروندان براي اطلاع از برنامه و ساعت خاموشي محل سکونت خود با استفاده از رمز رايانه‌اي که در قبوض برق وجود دارد، مي‌توانند وارد سايت توزيع برق شهرستان اصفهان به آدرس http://www.eepdc.ir شوند و روز و ساعت خاموشي محل زندگي خود را مشاهده کرده و بر همان اساس برنامه‌ريزي کنند.
وي با بيان اينکه به دليل کاهش توليد نيروگاه‌هاي برقآبي در کشور و کمبود برق برنامه(مديريت بار) از ابتداي خرداد ماه آغاز شده است، افزود: فصل گرما امسال از خرداد ماه شروع شده و اين امر مديريت بار را ضروري مي‌سازد، از اين رو شرکت‌هاي برق منطقه‌اي و توزيع استان و شهرستان اصفهان و توزيع برق چهارمحال و بختياري برنامه‌هايي براي مديريت بار دارند.
معاون هماهنگي شرکت برق منطقه‌اي اصفهان بيان کرد: برنامه ساعات خاموشي مشترکان صنايع بزرگ را با پيامک اطلاع رساني خواهيم کرد، اما درمورد مشترکان خانگي با توجه به حجم بالاي اين بخش ارسال پيامک مقدور نيست.
نوحي با بيان اينکه برنامه قطعي برق به بيمارستان‌ها اطلاع‌رساني مي‌شود، درباره برخورد با مشترکان پرمصرف، گفت: مشترکان پرمصرف ديماندي تا ظرفيتي که برق خريداري کردند در فصول غير از تابستان چنانچه بيش از حد برق مصرف مي‌کردند، جريمه مي‌شدند، اما اکنون با توجه به برنامه مديريت بار در کشور و استان مشترکاني که بيش از حد ديماندي برق مصرف کنند برقشان قطع خواهد شد.
وي با تاکيد بر اينکه تابستان امسال جريمه نقدي نداريم و برق پرمصرف‌ها قطع مي‌شود، اضافه کرد: ادامه طرح مديريت بار و خاموشي‌ها که از يکم خرداد آغاز شده بيشتر به شرايط آب و هوايي و پيک شبکه وابسته است و هنگامي که از پيک گذر کنيم خاموشي‌ها کم مي‌شود، اما شواهد نشان مي‌دهد تا ۱۵ شهريور اين شرايط ادامه خواهد داشت.
معاون هماهنگي شرکت برق منطقه‌اي اصفهان با اشاره به اينکه ساعات پيک مصرف از ۱۱ قبل از ظهر تا ۱۷ بعد از ظهر و ۲۰ تا ۲۳ شب است، ادامه داد: به شهروندان توصيه مي‌شود براي مصرف بهينه برق در اين ساعات از وسايل برقي پرمصرف مانند ماشين ظرفشويي، لباسشويي و کولر کمتر استفاده کنند.

آخرين خبر اصفهان در اينستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today