برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

۱۴۱۹ شعبه اخذ رای برای انتخابات در کردستان تعیین شد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
۱۴۱۹ شعبه اخذ رای برای انتخابات در کردستان تعیین شد

باشگاه خبرنگاران/ رئيس ستاد انتخابات کردستان گفت: براي برگزاري انتخابات امسال، يک هزار و ۴۱۹ شعبه اخذ راي تعيين شده که ۵۸۴ شعبه آن شهري و ۸۳۵ مورد نيز روستايي است.

محمدابراهيم زارعي، رئيس ستاد انتخابات کردستان با بيان اينکه مراحل انتخابات براساس روز شمار ابلاغي در استان در حال انجام است، اظهار کرد: حدود ۳۰ هزار نفر کار برگزاري سيزدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و ششمين دوره شورا‌هاي اسلامي شهر و روستا را در کردستان انجام خواهند داد.
وي با بيان اينکه ۴۱ هيات اجرايي در ۱۰ فرمانداري و ۲۱ بخشداري در موعد مقرر براي ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شورا‌هاي شهر و روستا تشکيل شد، اضافه کرد: براي انتخابات شورا‌هاي اسلامي شهر يک هزار و ۴۷ داوطلب ثبت‌نام کردند و شورا‌هاي روستايي هم تمام روستا‌ها به حد نصاب رسيد.
رئيس ستاد انتخابات کردستان يادآور شد: از ۳۲ شهر استان، شوراي اسلامي ۲۵ شهر پنج نفره، ۶ شهر ۷ نفره، يک شهر ۹ نفره و تعداد کرسي‌هاي اصلي ۱۷۶ کرسي و مجموع کرسي‌هاي اصلي و علي‌البدل ۲۸۷ مورد است.
زارعي گفت: تعداد کرسي‌هاي اصلي شورا‌هاي اسلامي روستايي سه هزار و ۹۹۸ کرسي و مجموع اصلي و علي‌البدل ۶ هزار و ۶۵۴ کرسي است، ضمن اينکه انتخابات در يک هزار و ۳۱۴ روستا برگزار خواهد شد، اما فعلا ۵۱ روستا به حد نصاب نرسيده و اميدواريم اين روستا‌ها نيز به حد نصاب برسد.
وي با اشاره به اينکه براي يک هزار و ۳۱۴ روستا هفت هزار و ۲۳۰ داوطلب ثبت نام کردند، اظهار کرد: کار رسيدگي به صلاحيت داوطلبان انتخابات شورا‌هاي اسلامي شهر و روستا در مراحل نهايي است.
رئيس ستاد انتخابات کردستان از دستگاه‌هاي دولتي خواست امکانات مورد نياز فرمانداري‌ها و بخش‌داري‌ها در هنگام انتخابات را در اختيار هيات‌هاي اجرايي قرار دهند و افزود: همه مراحل انتخابات به جز اخذ راي و شمارش آرا در استان به صورت الکترونيکي است.
زارعي با بيان اينکه انتخابات شورا‌هاي شهر و روستاي اين دوره فقط در شهر‌هاي بزرگ کشور به صورت الکترونيکي برگزار مي‌شود، ادامه داد: در دوره قبلي، انتخابات شورا‌ها در شهر‌هاي سنندج و سقز به صورت الکترونيکي برگزار شد، اما اين دوره اين گونه نخواهد بود.
وي از اعلام آمادگي هيات‌هاي اجرايي و دستگاه‌هاي متولي براي برگزاري انتخاباتي پرشور و سالم در استان خبر داد و يادآور شد: کسي حق ندارد از امکانات دولتي براي تبليغ استفاده کند و مديران نيز اجازه فعاليت در ستاد تبليغات کانديدا‌ها را ندارند.

آخرين خبر کردستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره