نماد آخرین خبر

۲ باند قاچاق مواد مخدر در سیستان‌وبلوچستان منهدم شد

منبع
مهر
بروزرسانی
۲ باند قاچاق مواد مخدر در سیستان‌وبلوچستان منهدم شد

مهر/ فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف قریب به یک تن مواد افیونی در درگیری پلیس با اعضای دو باند قاچاق مواد مخدر در شمال و جنوب استان خبر داد.

سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در تشریح خبر عملیات‌های انجام شده روز گذشته تکاوران انتظامی استان و انهدام دو باند قاچاق مواد مخدر در شمال و جنوب استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در پی ادامه رصد فعالیت و تحرکات قاچاقچیان و سوداگران مرگ، مأموران انتظامی شهرستان هامون با پشتیبانی و هدایت فنی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مبنی بر اینکه یک باند قاچاق مواد مخدر قصد جابه جایی مقادیری قابل توجهی مواد افیونی از یکی از روستاهای اطراف شهرستان هامون در شمال استان را دارند، موضوع را به طور ویژه تحت رصد اطلاعاتی خود قرار دادند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: تکاوران انتظامی با انجام چندین روز کار اطلاعاتی و اقدامات گسترده تخصصی موفق شدند روز گذشته با اجرای گشت‌های نامحسوس و اشرافیت کامل منطقه محل و مخفیگاه سوداگران مرگ را شناسایی و آنان را غافلگیر کنند.
وی ادامه داد: در این عملیات مقتدرانه که ساعتی به طول انجامید دو نفر از سوداگران مرگ در مخفیگاه خود دستگیر و در بازرسی و پاک سازی از محل دپوی آنان مجموعاً ۴۱۶ کیلو و ۵۸۵ گرم انواع مواد افیونی شامل ۲۴۲ کیلو و ۳۱۰ گرم تریاک، ۱۶۷ کیلو و ۹۵ گرم شیشه و ۷ کیلو و ۱۸۰ گرم شیره تریاک کشف شد.
طاهری به عملیات شب گذشته تکاوران انتظامی استان در شهرستان کنارک نیز اشاره کرد و افزود: در این عملیات هوشمندانه مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان کنارک طی عملیاتی مقتدرانه با اعضای یک باند قاچاق مواد افیونی که با قایق‌های تیزرو در منطقه «گوردیم» قصد جابه جایی محموله مواد مخدر را داشتند درگیر و موفق شدند ۵۱۲ کیلو و ۷۸۶ گرم حشیش را توقیف و یک سوداگر مرگ را دستگیر کنند.
وی با اشاره به اینکه در این دو عملیات، دو باند قاچاق مواد مخدر منهدم و مجموعاً ۹۲۹ کیلو و ۳۷۱ گرم انواع مواد افیونی کشف و سه سوداگر مرگ دستگیر شد، تصریح کرد: یکی از مأموریت‌های مهم پلیس، مبارزه با هرگونه حمل، نگهداری، خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز جامعه است و برخورد نیروی انتظامی در این راستا محکم، قاطع و مستمر خواهد بود.

آخرین خبر سیستان و بلوچستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zahedan_today