نماد آخرین خبر

لرستان کمترین خط تلفن ثابت را در کشور دارد

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
لرستان کمترین خط تلفن ثابت را در کشور دارد

آخرین خبر/ مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: با اینکه تعرفه تلفن ثابت خیلی کم بوده اما میزان استفاده‌ی آن در این استان کمک است و شاید رتبه آخر جدول در اختیار لرستان باشد.

نبی‌اله شمسی‌فر، مدیر مخابرات منطقه لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران به عنوان یک اپراتور غالب به نوعی پیشران توسعه است و نیاز به حمایت دارد. این شرکت به‌عنوان یک هلدینگ بزرگ پیشران فناوری اطلاعات است و اگر در توسعه زیرساخت‌ها فعالیت مطلوب نداشته باشد به بخش‌های دیگر نیز آسیب وارد می‌شود.
وی یادآور شد: در ۱۵ سال گذشته تعرفه خدمات مخابراتی نه‌تنها افزایش نداشته بلکه کاهش هم داشته به جز دو مورد؛ یکی همسان‌سازی کدها در استان و در مرحله بعدی تبدیل پالس به ثانیه که این دو مورد باعث کاهش صدوری شده است.
شمسی‌فر با یادآوری اینکه تقریباً عمده تجهیزات اکتیو مخابراتی، وارداتی هستند، افزود: قبل از شیوع کرونا حداکثر استفاده از اینترنت در لرستان ۸ گیگابایت با ۲۳ هزار کاربر بود که بعد از کرونا در اوج مصرف به ۲۰ گیگ و ۵۰ هزار کاربر در لحظه رسیده و اگر نیاز باشد این حجم را به ۴۰ گیگ می‌رسانیم و این ظرفیت وجود دارد.
وی با بیان اینکه لرستان کمترین خط تلفن را در کشور دارد، تصریح کرد: ۶۲۰ هزار خط تلفن ثابت در لرستان وجود دارد که ۳۵۰ هزار مورد آن فعال است و این آمارِ راضی‌کننده‌ای نیست.

مدیر مخابرات منطقه لرستان در ادامه گفت: از سال گذشته بیش از ۴۸ سایت تلفن شهری را در دست احداث قرار دادیم که حدود ۸۵ درصد آن به بهره‌برداری رسیده و جاهایی که هنوز افتتاح نشده، مشکل تملک داشته‌اند.
شمسی‌فر بیان کرد: در حوزه روستایی و جاده‌ای تقریباً ۴۳ سایت را در دستور کار داشته‌ایم در یک سال گذشته  که یکی از عمده مشکلات بحث تامین نقدینگی برای پیمانکاران بوده و با این حال موارد زیادی به بهره‌برداری رسیده است.
وی یکی از اساسی‌ترین مشکلات مخابراتی استان را عدم توسعه شبکه فیبر نوری دانست و تصریح کرد: هرچند  ۳۰۰ کیلومتر در بحث مناطق محروم در دست احداث داریم اما بیش از ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری نیاز داریم و در حال رایزنی هستیم که این موضوع به استان ابلاغ شود تا آن را انجام دهیم. 
مدیر مخابرات منطقه لرستان در ادامه گفت: بحث گذر از  ADSL به VDSL را در حال اجرا داریم و در کل شهرهای استان این کار را انجام داده‌ایم و شهرهای کوهدشت و نورآباد بیشترین استفاده را دارند. تعرفه VDSL هم عین  ADSL است و کل شهرستان‌های استان ما مشکلی ندارند و اول تست می‌کنیم، سپس به مشترکان تحویل می‌شود.
شمسی‌فر با اشاره به اینکه اصلاح تعرفه‌ها باید در مجموعه مخابرات ایران اتفاق بیفتد و اگر افزایشی نباشد برای توسعه به مشکل خواهیم خورد، تأکید کرد: تعرفه تلفن ثابت خیلی اندک است؛ هر دقیقه ۴۵ ریال بین استانی! فرهنگ استفاده از تلفن ثابت در استان ما ضعیف است. مردم برای کمک به اقتصاد خانواده از تلفن ثابت استفاده کنند. میزان استفاده از تلفن ثابت در لرستان کمک است و جزو استان‌های با رتبه بسیار پایین و شاید رتبه آخر جدول باشیم.

آخرین خبر لرستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/lorestan_todayy