برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ثبت‌نام ۹۷ هزار متقاضی مسکن در استان همدان

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
ثبت‌نام ۹۷ هزار متقاضی مسکن در استان همدان

باشگاه خبرنگاران/ مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از نام‌نویسی ۶۶ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان همدان خبر داد.

داریوش حسینی، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اعلام این خبر اظهار کرد: با احتساب ۳۱ هزار متقاضی مسکن طرح «اقدام ملی و تولید مسکن» در مجموع نزدیک به ۹۷ هزار متقاضی مسکن در استان همدان در سامانه وزارت را ه و شهرسازی ثبت نام کرده اند.
پیش بینی می‌شود نزدیک به ۱۰۰ هزار متقاضی طرح ملی نهضت مسکن در استان همدان نام نویسی کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: امکان ثبت نام افراد مجرد نیز در این سامانه فعال شده است و پس از پایان زمان ثبت نام، مرحله پالایش اطلاعات و راستی آزمایی متقاضیان آغاز می‌شود.
حسینی گفت:  با تصمیم شورای ملی مسکن، نام نویسی در این طرح تا پایان بهمن تمدید شده و متقاضیان مسکن در استان همدان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی طرح به نشانی www.saman.mrud.ir درخواست خود را ثبت کنند.
ساخت و تحویل چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال و در طول فعالیت دولت سیزدهم انجام خواهد شد.
او گفت: طرح الحاق ۶۸۰ هکتار زمین به حریم شهر همدان به سرانجام رسید و همه واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن نیز در این اراضی ساخته می‌شود.
بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ استان همدان با وسعتی نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده است.
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان  بر اساس مصوبه شورای عالی مسکن، ۸۰ درصد اعتبار ساخت این واحد‌ها از طریق تسهیلات پرداختی به متقاضیان تامین می‌شود.
حسینی گفت: در شهر همدان تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان، در دیگر شهر‌های استان ۳۰۰ میلیون تومان و در مناطق روستایی نیز ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: سود بازپرداخت این تسهیلات برای واحد‌های روستایی و متقاضیان سه دهک اول پنج درصد، دهک‌های میانی ۹ درصد و دهک‌های بالا نیز ۱۲ درصد است.
به گفته او، جلسات شورای مسکن استان همدان نیز برای پیگیری اقدامات و فعالیت‌های انجام شده مرتبط با طرح مسکن ملی، هر ۲ هفته یکبار به ریاست استاندار تشکیل می‌شود.

 

آخرین خبر همدان در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today