برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مسمومیت ۴۰ نفر با قارچ خودرو در کرمانشاه

منبع
فارس
بروزرسانی
مسمومیت ۴۰ نفر با قارچ خودرو در کرمانشاه

فارس/ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۴۰ مورد مسمومیت با مصرف قارچ‌های سمی در استان کرمانشاه از ابتدای سال تاکنون گزارش شده است.

ابراهیم شکیبا معاون  بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز اظهار کرد: در پی بارش‌های اخیر در سطح استان و مساعد شدن شرایط آب و هوا، رویش قارچ وحشی و خودرو افزایش یافته است.
وی ادامه داد: لذا با توجه اینکه شناسایی و تشخیص قارچ‌های خوراکی با قارچ‌های سمی توسط افراد بسیار مشکل و گاها غیرممکن می‌باشد این امر سبب بروز مسمومیت‌های گوارشی و قارچی در افراد می‌شود.
معاون  بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: علی‌رغم اطلاع‌رسانی و آموزش‌های داده شده متأسفانه مصرف قارچ‌های خودرو در بین برخی از شهروندان همچنان وجود دارد.
وی یادآور شد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۴۰ مورد مسمومیت و  مراجعه به مراکز درمانی استان در اثر مصرف قارچ سمی گزارش شده که از این تعداد ۳۴ نفر بستری و ۶ نفر به‌صورت سرپایی درمان شده‌اند که خوشبختانه در حال حاضر هیچ مورد بستری در بیمارستان نداریم.
وی گفت: علایم مسمومیت مانند؛ اسهال، استفراغ، تهوع، سردرد، درد شکم، تاری دید و... از علائمی است که در اثر مصرف قارچ سمی در فرد ایجاد می شود و افراد در صورت مشاهده این علائم باید در کمترین زمان به مراکز درمانی مراجعه نمایند.
شکیبا در پایان، اضافه کرد: مردم از مصرف قارچ‌هایی که از سلامت آن‌ها مطمئن نیستند به طور جدی بپرهیزند و از قارچ‌های پرورشی و بسته‌بندی شده بهداشتی در مراکز فروش استفاده کنند.



انتهای پیام/پ

آخرین خبر ایلام در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/akharinkhabar_ilam/