نماد آخرین خبر

کشف ۸ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در یکی از فروشگاه‌های سنندج

منبع
ايسنا
بروزرسانی
کشف ۸ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در یکی از فروشگاه‌های سنندج

ایسنا/ در ادامه روند اقدامات نظارتی و میدانی رئیس مرکز بهداشت سنندج به همراه بازرسین بهداشت محیط و کارشناس مواد غذائی از تعدادی از صنوف سطح شهر، مقدار قابل توجهی از مواد غذائی تاریخ گذشته توسط بازرسین این مرکز کشف و ضبط شد.

دکتر محمد شاه ویسی، رئیس مرکز بهداشت سنندج در این رابطه اظهار کرد: در ادامه سلسله اقدامات کنترلی و نظارتی بر فعالیت اصناف چهارگانه در سطح شهر سنندج عصر روز شنبه ۲۱ خردادماه با حضور در مناطق مختلف شهر و بازدیدهای میدانی، مقدار ۸ تن مواد غذائی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف شامل انواع نوشیدنی ها، آب میوه، لبنیات، تنقلات و سایر مواد غذایی توسط بازرسین مرکز بهداشت سنندج کشف و ضبط شد.
وی افزود: خط قرمز مرکز بهداشت حفظ و تداوم سلامت شهروندان و تامین امنیت غذایی همشهریان بوده و در این راستا باهر گونه سهل‌انگاری و تهدید سلامت مردم برابر قانون برخورد خواهد شد.
رئیس مرکز بهداشت سنندج گفت: نگهداری مواد غذایی در حجم کلان مستلزم رعایت نکات ایمنی و اصول خاصی است، که متصدیان می‌بایست طبق شرایط استانداردِ انبار و مراقبت از مواد غذایی، الزاما آنها را به کار گیرند.
دکتر شاه ویسی عنوان کرد: متاسفانه در این رابطه با حضور در یکی از فروشگاه های بزرگ شهر شاهد نگهداری نامناسب مواد غذائی در انبار این فروشگاه بودیم که عدم توجه به تاریخ مصرف و انقضای مواد غذایی و انباشت به صورت انبوه و به دور از رعایت موازین بهداشتی توسط متصدیان امر باعث بروز مشکلات بهداشتی شده بود.
وی ضمن درخواست از متصدیان صنوف مختلف به ویژه اماکن و مراکزی که به هر نحو در رابطه با تهیه و توزیع و عرضه مواد خوراکی در ارتباط هستند به رعایت کامل موازین و مقررات بهداشتی، افزود: موارد ضبط شده با کسب نیابت قضایی و طی مراحل قانونی جمع‌آوری شده و بعد از کسب مجوزهای لازم با حضور نماینده قضایی معدوم خواهند شد.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنندج خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی ۱۹۰ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشات، شکایات و نظرات همشهریان در زمینه معضلات و مسائل بهداشتی شهرستان سنندج است.

آخرین خبر کردستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online