نماد آخرین خبر

باد شدید کردستان را فرا می‌گیرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
باد شدید کردستان را فرا می‌گیرد

ایرنا/ معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از بعدازظهر امروز دوشنبه تندباد لحظه‌ای و باد شدید کردستان را فرا می‌گیرد و باعث خیزش گرد و خاک محلی می‌شود.

علی پناهی، معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان اظهار کرد: وزش باد شدید در بعدازظهر روز سه شنبه نیز ادامه دارد که باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی و امکان آسیب به سازه‌های کم استقامت نیز می شود.
وی افزود: به دلیل شکل گیری توده گرد و خاک در کشور عراق و انتقال آن به استان، از امروز تا روز چهارشنبه هوای استان غبارآلود است که پیش بینی می شود نیمه غربی و شمالی استان بیشتر تحت تاثیر این پدیده قرار گیرد.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: دمای هوای استان در سه روز آتی نوسان آنچنانی ندارد اما گرمای هوا به‌ویژه در نیمه جنوبی استان تداوم دارد.
وی اضافه کرد: به دلیل گرمای هوا و وزش باد شدید امکان وقوع آتش سوزی در مراتع استان نیز وجود دارد که در این راستا باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.
پناهی یادآور شد: در شبانه روز گذشته بابارشانی بیجار با دمای هشت درجه خُنک‌ترین و روستای سلین سروآباد با دمای ۴۲ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط استان بودند دمای شهر سنندج مرکز استان هم بین ۱۵ و ۳۶ درجه سانتی گراد گزارش شد.

آخرین خبر کردستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online