برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تشدید حفاظت از زیستگاه خرس قهوه‌ای در خراسان‌شمالی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تشدید حفاظت از زیستگاه خرس قهوه‌ای در خراسان‌شمالی

ایرنا/ مدیر حفاظت محیط زیست گرمه گفت: حفاظت از زیستگاه خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده قرخود این شهرستان تشدید شد و با تله گذاران برخورد می شود.

عبدالرحمن رحمتی، مدیر حفاظت محیط زیست گرمه اظهار کرد: خرس قهوه ای یکی از گونه های شاخص و با اهمیت حیات وحش ایران است و این گونه وحشی در مناطق مختلف خراسان شمالی از جمله منطقه حفاظت شده قرخود زیست می کند.
وی تصریح کرد: خرس ها از پارک جنگلی گلستان به منطقه حفاظت شده قرخود مهاجرت کرده اند و ضرورت دارد تا باغداران و کشاورزان نسبت به وحوش مهربان و از وارد کردن خسارت و صدمه به آنان خودداری کنند.
مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان گرمه ادامه داد: متاسفانه برخی از افراد در روستاها برای دور کردن این حیوان از مزارع و باغ ها با کار گذاشتن تله، خرس و آهو را شکار می کنند که این اقدام تخلف است و با عوامل آن برخورد می شود.
رحمتی خاطرنشان کرد: وقوع خشکسالی و کاهش غذا در طبیعت و زیستگاه های این حیوانات در خراسان شمالی از علت های حضور حیوانات وحشی در نزدیکی روستاها است و این موارد موجب شکار غیرمجاز حیوانات می شود.  
وی گفت: خرس قهوه ای، گوشتخوار بزرگ جثه و گونه ای در تعارض با انسان است که همین امر از تهدیدهای این گونه باارزش به شمار می‌رود.  
مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان گرمه با تاکید بر اهمیت صیانت و حمایت از خرس قهوه ای خاطرنشان کرد: مردادماه امسال یک قلاده خرس قهوه‌ای بالغ در تصادف با خودرو در مسیر جوزک به آشخانه تلف شد.

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today