نماد آخرین خبر

شرکت «تافکو» فولاد خوزستان، پیشران بومی‌سازی قطعات و تجهیزات در کشور

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
شرکت «تافکو» فولاد خوزستان، پیشران بومی‌سازی قطعات و تجهیزات در کشور

آخرین خبر/ مدیرعامل شرکت تافکو اظهار داشت: در ماموریت جدیدی که برای شرکت در نظر گرفته ایم با مداخله بیشتر علم و فناوری، به دنبال گسترش دامنه فعالیت ها هستیم تا قطعات و تکنولوژی بیشتری را در خدمت صنعت فولاد کشور بومی سازی و تولید نماییم.

شرکت بازرگانی توسعه اقتصادی پایدار فراگیر (تافکو) در مرداد ماه سال ۱۳۹۷ تاسیس و فعالیت خود را آغاز نمود. 

سهامدار اصلی این شرکت گروه توسعه فراگیر فولاد خوزستان (وابسته صد در صد به شرکت فولاد خوزستان) می باشد. این شرکت در ابتدا با هدف تامین اقلام مورد نیاز شرکتهای گروه فولاد خوزستان تاسیس گردیده است ولی در حال حاضر در تمام زنجیره تامین فولاد کشور فعال است و مواد اولیه، مواد مصرفی و کمکی تولید، و تجهیزات و قطعات یدکی مورد نیاز کارخانجات فولاد کشور را از تولیدکنندگان و سازندگان داخلی و خارجی تامین می نماید.

برای معرفی بهتر شرکت تافکو، خبرنگار آخرین خبر خوزستان، در حاشیه برگزاری بیستمین نمایشگاه متالوژی ایران «متافو»، سراغ سعید قاسم زاده، مدیرعامل این شرکت رفته است.

قاسم زاده در خصوص ماموریت اصلی تافکو اظهار داشت: در نگاه جدید به اهداف شرکت تافکو، مهندسی معکوس و بومی سازی قطعات، تجهیزات و در فاز بعدی احداث کارخانه است.

وی افزود: در ماموریت جدیدی که برای شرکت در نظر گرفته ایم با مداخله بیشتر علم و فناوری، به دنبال گسترش دامنه فعالیت ها هستیم تا قطعات و تکنولوژی بیشتری را در خدمت صنعت فولاد کشور بومی سازی و تولید نماییم.

مدیرعامل شرکت تافکو خاطرنشان کرد: مجموعه بزرگ فولاد خوزستان سابقه بیش از ۲۰ ساله در بومی سازی قطعات و تکنولوژی ها دارد و تاکنون موفق به بومی سازی هزاران قطعه شده است.

قاسم زاده بیان داشت: مجموعه تافکو لیست بلندبالایی از تامین کنندگان را در اختیار دارد و در این میان از شرکت های نوآور، استارت آپ ها و دانش بنیان ها حمایت های ویژه ای خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه موضوع تحقیق و توسعه از دیگر اولویت های تافکو خواهد بود، افزود: واحدهای تحقیق و توسعه به طور عمده فعالیت هایی از قبیل ارتقا کیفیت محصول، طراحی محصول جدید، بهینه سازی فرآیندها،  انتقال و جذب فناوری ها و کسب دانش فنی برای تولید را دنبال می کنند که این موارد باعث بهره وری عوامل تولید می شود.

قاسم زاده گفت: خوشبختانه شرکت فولاد خوزستان با سابقه درخشان خود، حوزه تحقیق و توسعه را یکی از اولویت های خود می داند و تافکو نیز موتور پیشران این موضوع در فولاد خوزستان است.

وی افزود: تاکنون طرح های بسیاری مانند کاتالیست ها، کوره پاتیلی، ترانس قدرت و طراحی و اختراع دستگاه آهن کل برای اولین بار در جهان، بخشی از جمله افتخارات مجموعه فولاد خوزستان در بومی سازی قطعات و تکنولوژی ها بوده است.

مدیرعامل شرکت تافکو در بخش دیگر اظهارات خود خاطرنشان کرد: باتوجه به تاکیدات مسئولان نظام در خصوص حمایت از شرکت های دانش بنیان داخلی، شرکت تافکو این آمادگی را دارد که بستر ویژه ای را برای همکاری با این شرکت ها ایجاد نماید.

سعید قاسم زاده تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان داخلی می توانند یاری دهنده ما در مهندسی معکوس و بومی سازی قطعات و تکنولوژی ها باشند و باتوجه به قوانین الزام به خرید از محصولات ساخت داخل، فضای خوبی برای همکاری با شرکت تافکو وجود دارد.

آخرین خبر خوزستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan.today