logo
  1. برگزیده
اقتصادی

جدیدترین خبر درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری

منبع
ايلنا
بروزرسانی
جدیدترین خبر درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری

ایلنا/ بازنشستگان تامین اجتماعی می‌گویند: کسانی که فرمولِ متناسب‌سازی را نوشته‎‌اند، بازنشستگان تأمین اجتماعی را در نظر نگرفتند چراکه فرمول نوشته شده به کارِ ما نمی‌آید.
جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی، از نامشخص بودنِ اجرای متناسب‌سازیِ حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ابراز نگرانی کردند و گفتند: برنامه هفتم توسعه منابع متناسب‌‍سازیِ حقوق را از یک درصد افزایش ارزش افزوده تعیین کرده است که ظلم است اگر این منابع برای بازنشستگان کشوری و لشکری استفاده شود و بازنشستگان تأمین اجتماعی از آن بهره‌ای نبرند.

ایلنا نوشت: بازنشستگان می‌گویند: کسانی که فرمولِ متناسب‌سازی را نوشته‎‌اند، بازنشستگان تأمین اجتماعی را در نظر نگرفتند چرا که فرمول نوشته شده به کارِ ما نمی‌آید. رسیدنِ حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد شاغلان متناظر نه تنها سودی برای ما ندارد که به ضرر بازنشستگان سایر سطوح نیز است و حقوق آن‌ها را کاهش می‌دهد.

آن‌ها از نمایندگان بازنشستگان می‌خواهند تا موضوع تغییر فرمول متناسب‌سازی و بعد اجرای آن برای بازنشستگان تأمین اجتماعی را با جدیت پیگیری کنند.


این بازنشستگان به مستمریِ خود اشاره می‌کنند و می‌گویند: عدم اجرای ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی و عدم تعیین حقوق مطابق با افزایش هزینه‌های زندگی، سطح معیشت ما را کاهش داده و با افزایش متناسب‌سازی انتظار داریم بخشی از این مشکل حل شود.

آن‌ها همچنین با اشاره به هزینه‌های سنگینِ درمان می‌گویند: مستمریِ ناچیز و بیمه پایه و تکمیلیِ ناکارآمد، فشار زندگی را برایمان سخت‌تر کرده است. متناسب‌سازیِ حقوق کمترین کاری است که می‌توانند برای ما انجام دهند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره