logo

صدور برگ تشخیص ۴۲۷ میلیارد ریالی برای تراکنش‌های مشکوک بانکی

منبع
تسنيم
بروزرسانی
صدور برگ تشخیص ۴۲۷ میلیارد ریالی برای تراکنش‌های مشکوک بانکی

تسنیم/ در راستای رسیدگی به تراکنش‌های مشکوک بانکی، نزدیک به یک‌صد برگ تشخیص به مبلغ ۴۲۷ میلیارد ریال طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری صادر شده است. 

شاهین مستوفی، رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی گفت: بخش عمده‌ای از رشد درآمدهای مالیاتی با اقداماتی همچون مبارزه با فرار مالیاتی از طریق انجام بازرسی مالیاتی ماده (181)، رسیدگی به تراکنش‌های مشکوک بانکی و پیگیری گزارشات مردمی و همچنین شناسایی منابع جدید حاصل شده است.

 در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری 59 مورد اجرای بازرسی مالیاتی صورت گرفته که رسیدگی و صدور 651 برگ تشخیص به مبلغ حدود یک هزار و 800 میلیارد ریال و صدور 596 برگ قطعی به مبلغ بیش از چهار هزار و 500 میلیارد ریال را در پی داشته است.    

 در دو ماه نخست سال جاری 275 شرکت در فهرست مؤدیان فاقد اعتبار مالیاتی، درج و 540 مؤدی مشکوک شناسایی شده است.

 درخصوص پیگیری گزارشات مردمی در بازه زمانی مذکور نیز تصریح کرد: از میان چهار هزار و 253 گزارش مردمی دریافت شده در حوزه فرار مالیاتی، 41 فرد فاقد پرونده مالیاتی شناسایی شد و 85 مورد از گزارش ها نیز در مرحله درخواست استعلام تراکنش بانکی قرار گرفت.        

 در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری به میزان حدود 33 هزار و 700 میلیارد ریال نیز از این بخش درآمدهای مالیاتی وصول شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره