logo

پیش بینی قیمت دلار ۲۶ خرداد ۱۴۰۳

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
پیش بینی قیمت دلار ۲۶ خرداد ۱۴۰۳

تجارت نیوز/ قیمت دلار در هفته‌های اخیر و بعد از حادثه بالگرد رئیس‌جمهور در روند الاکلنگی افتاده و بازار ارز در رکود قرار گرفته است. کارشناسان اقتصادی عدم قطعیت در چشم‌انداز پیش روی اقتصاد را دلیل درجا زدن و رفت و برگشت قیمت دلار و سایر ارزهای مهم در منطقه‌ای مشخص می‌دانند. آنها معتقدند این موقعیت پیش از برگزاری هر انتخاباتی برای بازارها طبیعی است. پیش‌بینی تحلیلگران بازارهای مالی برای هفته نیمه تعطیل پیش رو حفظ همین محدوده‌های قیمتی برای دلار است. 

قیمت دلار در هفته سوم خرداد در روند رنج قرار داشت و با نوسانات ۲۰۰ تا ۶۰۰ تومانی در کانال هشت و ۹ کریدور پنجم نوسان داشت. در نهایت این اسکناس در آخرین معامله روز پنجشنبه در کف کانال آخر کریدور پنجم به کار خود پایان داد.

این هفته برخلاف دیگر بازارها بازدهی دلار افزایش محدود کمتر از یک درصدی داشت. معامله‌گران این رشد بازدهی را قابل توجه نمی‌دانند و معتقدند دست پر بازارساز و کاهش تقاضا در ماه‌های کنونی بازار را مدیریت می‌کند و همین موضوع موج‌های کوچک مثبت یا منفی در بازار ارز به وجود می‌آورد.

پیش‌بینی قیمت دلار
کارشناسان اقتصادی برای پیش‌بینی بازار ارز در هفته پایانی خرداد می‌گویند، نوسان خاصی در قیمت دلار نخواهیم داشت. آنها معتقدند به لحاظ سنتی در بازه زمانی هستیم که طرف تقاضا برای دلار ضعیف است و دست بازارساز نیز پر است؛ به همین دلیل قیمت دلار را می‌توان در محدوده‌های فعلی پیش‌بینی کرد.
گفتنی است با وجود تعطیلی روز دوشنبه ۲۸ خرداد به مناسبت عید قربان و اثرپذیری بیشتر بازارهای همسایه از این رخداد، می‌توان پیش‌بینی کرد هفته آینده نوسان خاصی در قیمت دلار نداشته باشیم؛ اما هر چه به انتخابات نزدیک‌تر شویم تاثیر‌گذاری برخی تفکرات بر قیمت دلار پررنگ‌تر خواهد شد.
 
دستاورد انتخابات برای دلار چیست؟
تحلیلگران بازارهای مالی می‌گویند نزدیکی به انتخابات ریاست‌جمهوری نوسان شدیدتری برای قیمت دلار خواهد داشت. آنها خط و مشی کاندیداها در خصوص توافق، برجام و تعامل با دیگر کشورها را در روند بازار ارز اثرگذار می‌دانند و پیش‌بینی می‌کنند در تیر طرف تقاضا مقداری قوی‌تر عمل کند.
تحلیلگران بازارهای مالی با تکیه بر سابقه برگزاری انتخابات‌ها و اثرگذاری آن‌ها بر اقتصاد و بازارهای مالی معتقدند انتخابات عدم قطعیت و نوسان در چشم‌انداز اقتصادی ایجاد می‌کند. عدم اطمینان سیاسی، احساسات سرمایه‌گذاران، ثبات دولت‌ها و تغییرات رویکردهای اجرایی و نظارتی از موضوعاتی است که بر بازارهای مالی و جریان کلی اقتصاد تاثیر عمیقی بر جای می‌گذارند.

تتر با قیمت دلار تراز شد
گفتنی است قیمت درهم روز پنجشنبه روی رقم ۱۶ هزار و ۶۰  تومانی ایستاد. تتر در سطح ۵۹ هزار و ۱۵۰ تومانی قرار گرفت.
پوند انگلیس با قیمت ۷۵ هزار و ۴۲۰ تومانی معامله شد و یورو نیز روی رقم ۶۳ هزار و ۶۰۰ تومانی به کار خود پایان داد.
گفتنی است اسکناس دلار روز پنجشنبه با رقم ۴۵ هزار و ۶۲۴ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۲ هزار و ۵۹۹ تومانی عرضه شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره