logo
  1. برگزیده
اقتصادی

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳

تجارت نیوز/ قیمت طلا و سکه در هفته سوم خرداد برخلاف افزایش محدود دلار با بازدهی منفی بسته شد و کاهش قیمت داشت. روند هفته اخیر در بازار طلا در بیشتر روزها کاهشی بود و از نوسانات طلای جهانی پیروی کرد. 

 قیمت طلا و سکه در بیشتر روزهای هفته اخیر با کاهش ارزش همراه بود و از نوسان قیمت اونس جهانی طلا تبعیت کرد.

با وجود بازدهی منفی بازار طلا در هفته‌های اخیر و اثرپذیری از روند کاهشی قیمت اونس جهانی طلا؛ اما معامله‌گران روند رکودی این بازار را متاثر از سردرگمی معامله‌گران نسبت به دادوستد در بازار پیش‌ از انتخابات ریاست‌جمهوری می‌دانند. علاوه برآن برخی فعالان بازار طلا حراج سکه در هفته سوم خرداد و اعداد خوب این حراج را سیگنال مساعدی برای کاهش قیمت در بازار سکه می‌دانند.

پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه
به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی بازارها به دلیل نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری درکما به سر می‌برند و معامله‌گران خریدار جدی نیستند. به نظر می‌رسد فعالان اقتصادی تا بعد از انتخابات برای اخذ تصمیمات جدید دست نگه داشته‌اند.
تکنیکالیست‌ها برای قیمت طلا منطقه ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار تومانی را محدوده شیرین ورود به بازار توصیف می‌کنند و می‌گویند اگر این منطقه شکسته شود، قیمت تا ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پایین خواهد آمد.
به اعتقاد فنی‌های بازار سکه تا زمانی که زیر محدوده ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نیاید نمی‌توان انتظار ریزش بیشتری را داشت؛ اما اگر این منطقه بشکند امکان برگشت قیمت تا محدوده ۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی برای سکه امامی قابل دسترس است.
 
اونس طلا صعودی است
اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش روی رقم ۲۳۲۴ دلاری ایستاده و افزایش ۲۰ دلاری دارد. اونس جهانی نقره نیز با رشد ۱۸ سنتی روی رقم ۲۹ دلار و ۱۴ سنتی در حال معامله است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی روز پنجشنبه رشد ۳۴۰ تومانی داشت و روی رقم ۵۵ هزار و ۳۷۰ تومانی معامله شد.

رکود، دامن سکه را گرفت
سکه امامی روز پنجشنبه ۲۴ خرداد روی رقم ۴۰ میلیون و ۱۵۱ هزار تومانی معامله شد. سکه‌ بهار در کانال ۳۶ میلیونی ماند و با رقم ۳۶ میلیون و ۷۹۰ هزار تومانی معامله شد.
گفتنی است قیمت نیم‌‌‌سکه روی رقم ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی ایستاد. قیمت ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب با رقم  ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بسته شدند
قیمت طلا در آخرین روز معاملاتی هفته کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رقم ۱۴ میلیون و ۳۴۳ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار روی رقم سه میلیون و ۳۱۱ هزار تومانی ایستاد. طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۲۶۷ هزار تومانی معامله شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره