logo

رشد دلار جهانی و کاهش نرخ طلای جهانی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
رشد دلار جهانی و کاهش نرخ طلای جهانی

ایسنا/ قیمت جهانی طلا امروز پنجشنبه (۲۷ ژوئن) پس از سقوط به پایین‌ترین حد دو هفته اخیر در جلسه قبل، ثابت ماند زیرا بازدهی دلار و خزانه‌داری آمریکا در آستانه اعلام نرخ تورم کلیدی در اواخر هفته جاری ثابت ماند.

هر اونس طلا بدون تغییر به ۲۲۹۸ دلار و ۸۸ سنت رسید. شمش هم در روز چهارشنبه به پایین‌ترین حد خود از ۱۰ ژوئن رسید. طلای آمریکا با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۳۰۹ دلار و ۶۰ سنت رسید.
دلار آمریکا نزدیک به بالاترین حد خود در دو ماه گذشته بود و طلا را برای سایر دارندگان ارز گران‌تر کرد، در حالی که بازدهی معیار ۱۰ ساله نیز بالاتر بود.
در این هفته، معامله‌گران منتظر تخمین‌های تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول ایالات‌متحده هستند و گزارش شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی در روز جمعه برای دریافت نشانه‌های بیشتر در مورد زمان و مقیاس کاهش احتمالی نرخ در سال جاری هستند.
فروش خانه‌های جدید برای یک خانواده در ایالات‌متحده در ماه مه به پایین ترین حد در ۶ ماه گذشته رسیده است زیرا جهش نرخ وام مسکن بر تقاضا تأثیر گذاشته و شواهد بیشتری را نشان می‌دهد که بهبود بازار مسکن در حال تزلزل است.
طلای جهانی ممکن است همچنان در محدوده ۲۲۷۵ تا ۲۲۸۶ دلار در هر اونس سقوط کند زیرا روند نزولی ثابتی دارد.
دو سیاستگذار بانک مرکزی اروپا روز چهارشنبه گفتند، اگر تورم مطابق انتظار کاهش یابد، بانک مرکزی اروپا (ECB) می‌تواند به تدریج نرخ بهره را کاهش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۸.۷۸ دلار رسید، پلاتین ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۰۱۱ دلار و ۶۵ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۶ درصد کاهش به ۹۲۲.۹۴ دلار رسید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره