نماد آخرین خبر

پیش بینی بورس یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
پیش بینی بورس یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳

تجارت نیوز/ شاخص‌های سهامی بازار سرمایه در نخستین روز هفته، نشان از روزی مثبت و متعادل در تالار شیشه‌ای داشت. با وجود این، افزایش موج فروش در یک ساعت پایانی معاملات، تداوم روند مثبت بازار را در معرض تهدید قرار داد. اما سرنوشت بورس تهران در جریان معاملات یکشنبه چگونه خواهد بود؟

در پایان معاملات اولین روز کاری هفته جاری، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد 0.52 درصدی، معادل 10 هزار و 892 واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و 96 هزار و 24 واحدی قرار گرفت. رشد ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌‌‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با رشد 0.8 درصدی (معادل پنج هزار و 398 واحد) در پله 678 هزار واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام
تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز شنبه، چهار هزار و 11 میلیارد تومان نشان می‌داد. این تابلو همچنین حجم معاملات روز شنبه را 7.2 میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.
از سوی دیگر، بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آنها از بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز شنبه بورس از خروج 163 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

پیش بینی بورس یکشنبه 10 تیر 1403 
نتیجه شمارش آرا نشان می‌دهد دور دوم انتخابات چهره شخص اول دولت چهاردهم را مشخص خواهد کرد. به همین سبب اهالی بازار سرمایه همچنان مسیر مشخصی از بازار مشاهده نکرده‌اند. ارزش معاملات با افزایش همراه بود اما با در نظر گرفتن بازگشت دامنه نوسان به محدوده مثبت و منفی 6 درصدی، سطوحی بالاتر از ارقام فعلی انتظار می‌رفت.

در هفته جاری و مدت باقی‌مانده تا دور دوم انتخابات، انتظار می‌رود بازار همچنان با نااطمینانی گام بردارد. از همین رو بازار در یک ساعت پایانی با افزایش موج فروش همراه بود و صندوق‌های اهرمی، رنج منفی را تجربه کردند. این اتفاق احتمالاً خبر از شروع منفی بازار در بازگشایی معاملات یکشنبه می‌دهد.
در مورد ارزش و حجم معاملات نیز به نظر نمی‌رسد افزایش چندانی اتفاق بیفتد. به طور کلی بازار سهام در هفته جاری، روزهای مثبت و منفی را در کنار یکدیگر در پیش دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره