نماد آخرین خبر

حضور ۱۵۰ هزار زائر ایرانی در عراق

منبع
ايلنا
بروزرسانی
حضور ۱۵۰ هزار زائر ایرانی در عراق

ایلنا/ فرماندار مرزی مهران از حضور ۱۵۰ هزار زائر ایرانی جهت شرکت در مراسم عاشورای حسینی در کشور عراق خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از ایلام؛ این روزها حال و هوای شهر ایلام و مرز مهران به واسطه حضور زائرین کربلای معلی فضای تازه ای را به وجود آورده و هر لحظه به سیل مشتاقان و زائران حسینی افزوده می‌شود‌.

در همین رابطه آخرین وضعیت امکانات رفاهی و زیر ساختی مرز مهران را از فرماندار این شهرستان پیگیری کردیم.

علی عباس شفیعی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا ایلام گفت: از ابتدای محرم تاکنون بیش از ۱۵۰ هزارنفر از مرز مهران به عتبات عالیات تردد کرده‌اند.


وی افزود: در این مدت تعداد ۱۳ پارکینگ خصوصی و هم چنین پارکینگ شهرداری مهران در شهر مهران و میدان اربعین آماده خدمات رسانی به زائران است.

فرماندار مهران اظهار داشت: تا این لحظه بیش از ۱۰ هزار خودرو در این پارکینگ ها و حاشیه میدان اربعین پارک کرده اند.

شفیعی تاکید کرد: دو ایستگاه توزیع آب معدنی سرد و ۱۶ ایستگاه آبسردکن با بیش از ۲۸۸ خروجی در مسیر زائرین و نیز دو نمازخانه و بیش ۵۶۰ چشمه سرویس بهداشتی در داخل پایانه شهیدسلیمانی فعال هستند.

وی گفت: در تمام سالن ها و مسیر خروج زائرین کولرها، چیلر ها، مه پاش و جت فن ها برای خنک کردن زائرین مورد استفاده قرار گرفته است.

فرماندار مهران افزود: ۱۴ گیت برای مهر گذرنامه در پایانه سهیدسلیمانی فعال است و در پایانه زرباطیه عراق هم همین میزان گیت، کار خدمات رسانی را انجام می‌دهند.

وی گفت: با دستور رئیس ستاد اربعین کشور فراخوان لازم به سیستم حمل ونقل جهت مراجعه اتوبوس از سراسر کشور به مرز مهران برای روز عاشورا داده شده و شرکت های سواری مستقر در مرز مهران هم درحال سرویس دهی به زائرین می باشند.


فرماندار مهران اضافه کرد: در حال حاضر ۱۵۰ هزار نفر از شهروندان ایرانی به منظور شرکت در مراسم عاشورا در کشور عراق  هستند که بیش از ۵۰ درصد از این زائرین با وسیله نقلیه عمومی به مرز مهران مراجعه کرده‌اند‌.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره