نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

کاهش قیمت گوشت مرغ و روغن

منبع
تسنيم
بروزرسانی
کاهش قیمت گوشت مرغ و روغن

تسنیم/ مرکز آمار ایران اعلام کرد گوشت مرغ با منفی ۰.۳ درصد و روغن نباتی جامد با منفی ۰.۴ درصد کاهش قیمت در تیرماه امسال را تجربه کردند.

مرکز آمار ایران متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور در تیرماه 1403 برای گروه های مختلف را به شرح زیر اعلام کرد:

نان و غلات: در این گروه، اقلام شیرینی خشک با 2.3 درصد و رشته آش با 2.1 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به خردادمه را داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌: در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام گوشت گوسفند با 3.3 درصد و گوشت گاو یا گوساله با 1.4 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به مرغ ماشینی با 0.3- درصد است.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن: در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با 2.7 درصد و "دوغ پاستوریزه" با 2.5 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "تخم مرغ ماشینی" با 1.9- درصد و "روغن نباتی جامد" با 0.4- درصد میباشد.

میوه و خشکبار: در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پرتقال با 27.7 درصد ،سیب با 20.9 درصد و هندوانه با 13.4 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به هلو با 23.5- درصد است.

سبزیجات و حبوبات: در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به هویج فرنگی با 21.4 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به بادمجان با 13.6- درصد، پیاز با 5.6- درصد و سیب زمینی با 5.2- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها: در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به شکر با 6.0 درصد و قند با 5.9 درصد می‌باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره