نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

محدودیت فروش بلیت قطار ترکیبی تهران-کربلا در ایام اربعین

منبع
تسنيم
بروزرسانی
محدودیت فروش بلیت قطار ترکیبی تهران-کربلا در ایام اربعین

تسنیم/مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از محدودیت فروش بلیت قطار ترکیبی تهران-کربلا در بازه زمانی ۱۰ تا ۲۰ ماه صفر (۲۴ مرداد تا ۴ شهریور) خبر داد.

سیدمیعاد صالحی در نشست خبری در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص بلیت قطار ترکیبی تهران-کربلا، اظهار کرد: قطار ترکیبی تهران-کربلا در سال های قبل در ایام اربعین راه اندازی می شد و با توجه به اینکه طرف عراقی امکانات مناسب را نداشت در طول سال تداوم نداشت.
وی ادامه داد: این در حالی بود که در گذشته قطار تهران-کربلا قبل از اربعین راه‌اندازی شد و در طول سال ادامه پیدا کرد.
وی با بیان این‌که در طول سال قطارهای 4 تخته 4 ستاره در مسیر تهران-کربلا سیر می‌کنند، افزود: با توجه به این‌که شرایط کشور عراق، برای بازه زمانی 10 تا 20 صفر (25 مرداد تا 4 شهریور)، بلیت قطار تهران-کربلا فروخته نمی‌شود.
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در این‌باره توضیح داد:در ایام زیارت اربعین اساسا قطارهای کشور عراق به این صورت نیست که بلیت فروشی کنند، لذا امکان اینکه در این ایام مشخص برای جابجایی زائران قطار را در اختیار قرار دهند، وجود ندارد.

صالحی با این‌که قطار ترکیبی تهران-کربلا تا قبل از 10 صفر به زائران خدمات‌رسانی می‌کند، گفت: البته در این ایام قطار از تهران به سمت خرمشهر حرکت می کند و قیمت بلیت آن (قطار 4 تخته 4 ستاره) حدود 500 هزار تومان است.

مدیرعامل راه آهن دربخشی از اظهارات خود با یادآوری اینکه در حوزه برقی سازی و سریع السیر خطوط ریلی مخالفان و موافقانی در کشور داریم، گفت: از سال 82 که قرارداد برقی سازی تهران-مشهد امضا شده تا امروز حدود 21  سال می گذرد، در همه این سال‌ها عده ای می گویند خط را برقی سازی کنیم، عده ای هم می گویند خط را های اسپید بسازیم.
وی افزود: در حال طراحی خط آهن تهران-مشهد به صورت سریع السیر هستیم و مقداری از کار را پیش برده ایم.
صالحی بیان کرد: برقی سازی خط آهن بافق-بندرعباس تصویب شده و با شرکت های داخلی و خارجی مذاکراتی را انجام داده‌ایم. در این رابطه با مپنا و راه آهن روسیه مذاکراتی را انجام شده و در حوزه برقی سازی به ویژه بخش باری با مرکزیت بافق در راه آهن جمهوری اسلامی ایران مصوب شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره