نماد آخرین خبر

تامین اعتبار ۱۱۰۰ پروژه توسط مودیان مالیاتی

منبع
تسنيم
بروزرسانی
تامین اعتبار ۱۱۰۰ پروژه توسط مودیان مالیاتی

تسنیم/ رئیس سازمان امور مالیاتی در خصوص اجرای طرح نشان‌دارکردن مالیات‌ها تا پایان روز ۱۴ مردادماه،گفت:بیش از ۳۰۰ هزار مؤدی در قالب فرم «تبصره ماده ۱۰۰» شرکت کرده‌اندواز میان ۱۸۹۱ طرح و پروژه در حال اجرا ۱۱۶۴ طرح از محل پرداخت‌های مالیات تامین مالی شدند.

 سید محمدهادی سبحانیان در پاسخ به این سوال که چرا طرح «نشان‌دار کردن مالیات‌ها» به عنوان یکی از پروژه‌های تحولی نظام مالیاتی کشور در سال 1403 به حساب می‌آید، اظهار کرد: این پروژه ملی در مفهوم کلان خود امکان تخصیص مالیات‌های پرداختی به پروژه‌های ملی و استانی توسط مؤدیان و تکمیل این پروژه‌ها را فراهم آورده و به یکی از مطالبات جدی مودیان در خصوص اعلام محل هزینه کرد و مصرف درآمدهای مالیاتی به شکل موثر و عملیاتی پاسخ داده است.

وی در پاسخ به این سوال که مودیان چگونه می‌توانند در طرح نشان‌دار کردن مالیات‌ها شرکت کنند، گفت: مودیان در جریان ارائه فرم «تبصره ماده 100» محل خرج کرد مالیاتهای پرداختی خودشان را با تخصیص آن به طرح‌ها یا پروژه‌های اولویت‌دار ملی و استانی تعیین می‌کنند و به این شکل مشارکت مؤثری در توسعه و اجرای طرح‌های سازنده در زمینه‌هایی مثل بهداشت و درمان، آموزش، راه و ترابری و ... خواهند داشت.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص آنکه آیا اسامی مودیان در کنار پروژ‌ه‌هایی که در جریان ارائه فرم «تبصره ماده 100» انتخاب کرده‌اند، قابل مشاهده‌ است یا خیر؟ تصریح کرد: مودیانی که در انجام و راه‌اندازی طرح‌ها یا پروژه‌های منتخب مشارکت داشته باشند، اسامیشان در صورت رضایت اعلام عمومی می‌شود؛ بنا بر بررسی‌های صورت گرفته مشارکت مودیان در تکمیل پروژه‌های عمرانی می‌تواند موجب بهبود نگرش آن‌ها نسبت به مصارف مالیاتی و مالیات ستانی عادلانه شود.

سبحانیان در پاسخ به این سوال که تخصیص منابع به پروژه‌های عمرانی چگونه صورت می‌گیرد؟ خاطر نشان کرد: طرح‌ها و پروژه‌ها طبق ضوابط قانونی و در چهارچوب معینی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از تمامی استان‌ها انتخاب و به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی می‌شوند و  شرط اساسی در انتخاب طرح و پروژه‌ها این موضوع است که حداکثر منافع عمومی را به دنبال داشته باشند و با منابع در نظر گرفته شده تا پایان سال خاتمه پیدا کنند و به بهره‌برداری برسند.

وی در ادامه افزود: به موجب آیین‌نامه اجرایی هیات وزیران، سازمان امور مالیاتی کشور مبالغ تخصیص یافته مودیان به پروژه‌ها را به صورت سیستمی به اطلاع سازمان برنامه و بودجه کشور می‌رساند و سازمان برنامه نیز حداکثر یک ماه پس از دریافت اطلاعات منابع تخصص یافته به پروژه ها نسبت به تخصیص و اعتبار بودجه به آنها اقدام می‌کند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در رابطه با آنکه از ابتدای اجرای پروژه مزبور تا 14 مردادماه چه تعداد مودی در آن مشارکت داشته‌اند، گفت: تا کنون بیش از 300 هزار مؤدی در قالب فرم‌های «تبصره ماده 100» تعداد 1891 پروژه و طرح را برای تخصیص مالیات‌های پرداختی خودشان انتخاب کرده‌اند.

سبحانیان در پایان درمورد آنکه از میان پروژه‌های انتخاب شده توسط مودیان چه تعداد منابع مالیشان تکمیل شده است، گفت: از میان طرح‌ها و پروژه‌های انتخاب شده تعداد 1164 طرح و پروژه از محل پرداخت‌های مالیاتی مودیان و با انتخاب آن‌ها به طور کامل تامین اعتبار شده است و حداکثر تا پایان سال خاتمه یافته و به بهره‌برداری خواهند رسید؛ سایر پروژه‌ها و طرح های باقیمانده و تکمیل منابع نشده نیز توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، از محل درآمدهای مالیاتی این بخش، تأمین بودجه و تکمیل خواهند شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar