نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

فیلم جنجالی از حضور عبده تبریزی در جمع معترضان بورسی

منبع
تابناک
بروزرسانی

تابناک/  در نخستین روز برگزاری نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) عدم حضور وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان بورس منجر به بروز حاشیه‌های کم سابقه برای عبده تبریزی مشاور بورسی رئیس جمهور شد.

حسین عبده تبریزی که برای فعالان بازار سرمایه، چهره‌ای شناخته شده است و در ایام انتخابات ریاست جمهوری نیز همراه مسعود پزشکیان به عنوان مشاور اقتصادی بود، روز گذشته در برابر اعتراضات متعدد جمعی از مالباختگان بازار سهام و معترض بورسی در خصوص چرایی ابقای عشقی، رئیس سازمان بورس، عصبانی شد و به گفته خودش به قدر کافی صبور نبود!

 کاش شکیباتر بودم
حسین عبده تبریزی ساعاتی بعد با انتشار متنی نسبت به حواشی به وجود آمده توضیح داد و در پیامش نوشت:
«روز جمعه ۱۹ مرداد اولین روز برگزاری نمایشگاه صنعت مالی در محل دائمی نمایشگاه‌ها بود. متاسفانه مدیران سازمان بورس، وزیر محترم و سایرین به مراسم نیامدند. در مراسم افتتاحیه، آن قدر بی‌کسی بود که من سخنران افتتاحیه شدم. البته آقای دکتر شمس‌الدین حسینی نیز بعدا رسیدند. دسته‌ای از افراد علیه مدیریت سازمان بنر‌های مختلف تهیه کرده بودند، و وقتی از سالن افتتاحیه خارج شدم، چند نفری پیش من آمدند که به دلیل بنر‌ها و اعتراض‌هایی که کرده بودند، دو نفر دستگیر شده‌اند، و از من امداد طلبییدند. با مراجعه‌ من به پلیس روشن شد که قصد دستگیری نیست، و با آن‌ها حرف می‌زنند که جلسه را به هم نریزند.
به سالن نمایشگاه رفتم و عده زیادی اطراف ساعت ۱۰ و نیم آنجا گرد آمده بودند و شکایت‌ها داشتند، و به ویژه از مدیریت بازار شکوه داشتند، و این که چرا من به آقای پزشکیان نمی‌گویم وی می‌باید بلافاصله عزل شود. صحبت‌ها تا ۱۲:۴۰ ادامه یافت و توانستم عده‌ خوبی را قانع کنم که تا استقرار دولت صبر کنند و تلاش کردم که بپرسم سایر مشکلات چیست. با خود فکر می‌کردم که کار درستی انجام می‌دهم، چرا که حداقل باید فرق دولت پزشکیان با دولت‌های قبل این باشد که سختی حرف مردم را  تحمل کنند و اجازه دهند مردم حرف دل خود را بزنند و شکایت‌های خود را مطرح کنند. این حداقلی است که دولت پزشکیان را از بقیه جدا می‌کند.
ساعت ۱۳ نشستی از کارشناسان تشکیل شده بود، تا جای نیامدن  افراد قبلی را پر کنند. جلسه بسیار خوب پیش رفت، و حدود ۲۰۰ نفری که جمع شده بودند، درد‌های خود را بازگو کردند. از این که رئیس جمهور هیچ توجهی به بورس ندارند گله‌مند بودند. اما شکایت‌های عمده دوباره روی مدیریت بورس متمرکز شد. حدود ساعت ۱۴ حدود چند نفری از معترضان سالن افتتاحیه با سروصدای فراوان آمدند و دائما علیه مدیریت بورس شعار می‌دانند، و دم گرفته بودند. طبعا نظم جلسه را به هم زدند و در نوبت‌هایی که برای صحبت به ایشان دادم نیز غیر از تغییر مدیریت، حرف دیگری نداشتند. به هر حال، با تجمیع این نفرات با ۲۰۰ نفری که مستمع نشست بودند، استدلال‌های بنده برای شکیبایی تا زمان تشکیل کابینه، فایده نبخشید. حدود ۵ نفر از جمع با اعتراض نظم جلسه را بر هم زدند، و یک نفر آن‌ها با متهم کردن بنده به طرفداری از مدیریت، بی‌حرمتی را به حد اعلا رساند؛ و این لحظه‌ای بود که برای حفظ نظم و پاسخ به توهین وی، ناچار فریاد زدم که احتمالآ بریده‌ی فیلم آن از ایران اینترنشنال را در اینستا دیده‌اید. بعد از آن، جلسه ادامه یافت و تا ساعت ۱۵:۱۵ با نوعی نظم پیش رفتیم، و نشست را به پایان رساندیم. 
در کل روز سخت و در عین حال موفقی بود. فکر می‌کنم بیشتر حاضران از صبر و بردباری بنده رضایت داشتند و از این که حرف اهالی بازار سرمایه بعد از سال‌ها شنیده می‌شود. خوشحالم که امروز تحمل کردم عده‌ای سرم داد بزنند و مرا متهم کنند که خبر به آقای رئیس جمهور نداده‌ام و انتقال‌دهنده‌ی امینی نبوده‌ام. در عین حال شرمنده‌ام که به قدر کافی صبور نبوده‌ام. کاش شکیباتر بودم.
از درگاه حق، برای دولت آقای پزشکیان که این همه انتظار از آن می‌رود، (متاسفانه بودند کسانی که اعلام می‌کردند به دلیل کم‌کاری دولت آقای پزشکیان در انجام تغییرات، از رأی خود پشیمان‌اند) آرزوی توفیق و موفقیت دارم.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره