نماد آخرین خبر

اقتصاد ژاپن تب کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اقتصاد ژاپن تب کرد

ایسنا/ احساسات تجاری ژاپن در ماه آگوست به دلیل رکود چین کاهش می‌یابد.

نظرسنجی نشان داد که تولیدکنندگان ژاپنی در ماه آگوست نسبت به شرایط تجاری با تضعیف اطمینان مواجه شدند و روحیه بخش خدمات کاهش یافت، زیرا تقاضای ضعیف چین بر احساسات شرکت‌ها تأثیر گذاشته است.
این نظرسنجی پس از آن انجام شد که بانک مرکزی ژاپن در ماه گذشته نرخ بهره را به سطوحی که در ۱۵ سال گذشته مشاهده نشده بود افزایش داد. بر اساس نظرسنجی، شاخص احساسات برای تولیدکنندگان در ماه آگوست به مثبت ۱۰ سقوط کرد که یک واحد نسبت به جولای کاهش یافت. این نظرسنجی نشان داد که تولیدکنندگان انتظار دارند این شاخص طی سه ماه آینده بیشتر کاهش یابد و به مثبت پنج برسد.
یکی از مدیران یک شرکت ماشین‌آلات خودرو و حمل ونقل در این نظرسنجی اظهار کرد که فروش خودرو به خصوص در چین کند است.
مدیران طیف گسترده‌ای از صنایع مانند مواد شیمیایی، فولاد و ماشین‌آلات الکترونیکی عنوان کردند که تقاضای ضعیف در چین بر احساسات تجاری آنها تأثیر گذاشته است. این نظرسنجی نشان داد که تورم بالاتر و بازارهای بی‌ثبات نیز از جمله مسائل نگران‌کننده بودند.
نظرسنجی رویترز از ۳۱ جولای تا ۹ آگوست انجام شد که طی آن سهام ژاپن در بزرگترین سقوط یک روزه خود از زمان فروش در سال ۱۹۸۷ سقوط کردند، پس از آن که داده‌های ضعیف نیروی کار ایالات‌متحده ترس از رکود را افزایش داد و ین در برابر دلار افزایش یافت.

طبق گزارش رویترز، شاخص بخش خدمات رویترز برای دومین ماه کاهش یافت و از مثبت ۲۶ در جولای به ۲۴ در ماه آگوست رسید. غیر تولیدکنندگان انتظار دارند که شاخص در ماه نوامبر به مثبت ۲۶ بازگردد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره