نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

مدیر کنترل شبکه برق از رشد ۱۳.۵ درصدی مصرف برق خبر داد

منبع
ايلنا
بروزرسانی
مدیر کنترل شبکه برق از رشد ۱۳.۵ درصدی مصرف برق خبر داد

ایلنا/ مدیر بهره برداری و کنترل شبکه برق کشور تاکید کرد: اگر چه دمای هوا اندکی کاهش داشته است ولی متناسب با آن از مصرف برق کاسته نشده و هنوز تداوم گرمای هوا در اکثر نقاط کشور را خواهیم داشت. 

مازیار جمشیدی درباره تأثیر کاهش دما بر روند مصرف برق گفت: روز گذشته در اوج ساعت بار، میزان مصرف برق به 78 هزار و 300 مگاوات رسید.
جمشیدی افزود: میزان افزایش مصرف برق در مقایسه با روز پنجشنبه سال گذشته حدود 9000 مگاوات بوده است که نزدیک 13.5 درصد رشد را نشان می دهد و با توجه به رشد معمول و متعارف که حدود 4.5 درصد است این مقدار مصرف عدد بسیار بزرگی است.
وی ادامه داد: اگرچه دمای هوا اندکی کاهش داشته است ولی متناسب با آن از مصرف برق کاسته نشده و همچنان تداوم گرمای هوا در اکثر نقاط کشور را خواهیم داشت.
مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور بر این اساس از هم وطنان درخواست کردهمچنان در مدیریت مصرف برق مشارکت کرده و در همه بخش‌ها اعم از خانه، فروشگاه‌ها و محل کار، کارهای ساده همیشگی مانند تنظیم دمای کولرهای آبی در دور کند و کولرهای گازی در دمای 24 درجه و بالاتر را مورد توجه قرار دهند.
وی استمرار پرهیز از استفاده وسایل پرمصرف در ساعت اوج مصرف (13-17) و (20-23) و حتی غیر ضرور را مهم دانست.
مدیر بهره برداری و کنترل شبکه برق کشور درباره بازدید رئیس جمهور از مرکز راهبری شبکه برق کشور نیز گفت: دکتر پزشکیان امروز به مرکز ملی شبکه راهبری برق کشور آمد، در جریان فعالیت‌های این مرکز و روند پایش و راهبری شبکه برق قرار گرفت و از زحمات و تلاش های بی شائبه پرسنل وزارت نیرو تشکر و قدردانی کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره