نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

تجارت نیوز/ قیمت طلا و سکه در هفته چهارم مرداد به طور پیوسته از نوسانات کاهشی دلار پیروی کرد. در مدت یاد شده اونس جهانی طلا رشد ۵۱ دلاری داشت، اما بازدهی منفی بازار طلا با سیگنال ریزش قیمت دلار رخ داد. کارشناسان اقتصادی معتقدند در صورتی که بازار ارز با کاهش قیمت همراه شود قیمت سکه امامی تا کف قیمت ۴۰ میلیون تومان نیز پایین خواهد آمد. 

قیمت طلا و سکه در هفته چهارم مرداد با بازدهی منفی به کار خود پایان داد. کاهش قیمت در بازارهای مالی با پرچمداری سکه رخ داد و در مرحله بعد دلار و طلا قرار داشتند. این در حالی بود که اونس جهانی طلا در یک هفته اخیر با رشد بازدهی و افزایش قیمت ۵۱ دلاری همراه بود.

معامله‌گران، قیمت دلار را سیگنال موثرتری از اونس جهانی طلا می‌دانند و معتقدند روند تقاضا نیز در بازار فلز زرد با توجه به ماه صفر نزولی است و امکان رشد تقاضا برای خرید طلا در ماه ربیع بالاست.

پیش بینی قیمت طلا و سکه
سیاست جمع‌آوری نقدینگی از بازار ارز به واسطه بلوکه شدن پول در حساب‌های وکالتی، تعویق پاسخ به حمله تروریستی اسرائیل در تهران و ترکیب کابینه دولت چهاردهم و امید برای احیای برجام از سیگنال‌هایی بود که در هفته اخیر مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت.
تحلیلگران اقتصادی برای روزهای باقی‌مانده از مرداد در صورت روند رنج دلار تلرانس محدود قیمت را برای بازار طلا پیش‌بینی می‌کنند. آنها خریدهای پلکانی و خواب بلندمدت سرمایه را برای خرید در این بازار پیشنهاد می‌کنند.

اونس جهانی طلا افزایشی شد
گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رشد ۱۴ دلاری به قیمت ۲۴۶۹ دلاری رسیده است. قیمت اونس جهانی نقره با کاهش ۱۷ سنتی روی رقم ۲۸ دلار و ۱۷ سنتی در حال معامله است. هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۳ هزار و ۶۰۰ تومانی ایستاده است

سکه بهار پرچمدار کاهش قیمت شد
قیمت سکه امامی روز پنجشنبه ۲۵ مرداد روی رقم ۴۱ میلیون و ۳۲۰ هزار تومانی  معامله شد. سکه‌ بهار با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی روی رقم ۳۷ میلیون و ۲۵ هزار تومانی ایستاد.
گفتنی است قیمت نیم‌‌‌سکه و ربع سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به ترتیب با رقم  ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی و ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی معامله شدند. قیمت سکه گرمی بدون تغییر در سطح ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی ایستاد.

حباب سکه نزولی شد
قیمت طلا روز پنجشنبه کاهش محدودی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۴۰ هزار تومانی با رقم ۱۵ میلیون و ۱۹ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۲۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۶۷ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز به رقم سه میلیون و ۴۲۰ هزار تومانی رسید.
حباب سکه در آخرین روز هفته در تمام قطعات کاهش داشت. حباب سکه امامی ۲۶۸ هزار تومان، سکه بهار ۵۷۳ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۷۴ هزار تومان، ربع سکه ۱۴۳ هزار تومان و سکه گرمی ۲۱ هزار تومان کاهش داشت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره