نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳

تجارت نیوز/ قیمت طلا و سکه در اولین روز هفته با کاهش قیمت دلار در روند نزولی قرار گرفت. این در حالی بود که قیمت اونس جهانی طلا در زمان بسته بودن بازارهای داخلی رشد شارپی داشت و به منطقه ۲۵۰۰ دلاری صعود کرد. همچنین افزایش قیمت طلای جهانی کاهش قیمت طلا را تا حدودی کند کرد. معامله‌گران بازار طلا برای روزهای آینده چشم به نوسانات قیمت دلار دوخته‌اند. 

قیمت طلا و سکه روز ‌شنبه با روند متوازنی بازگشایی نشد. قیمت طلا افزایشی و سکه کاهشی شد، اما در ادامه معاملات روند بازار طلا به طور یکدست کاهشی شد و قیمت‌ها با تلرانس ۱۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی ریختند.

پیش بینی قیمت طلا و سکه
برخی معامله‌گران، سیگنال‌های مساعد سیاسی و افت شدید معاملات در روزهای اخیر را دلیل روند کاهشی بازار طلا می‌دانند. علاوه بر آن با وجود بازار انتظاری ارز معامله‌گران بازار طلا نیز در لاک احتیاطی رفته‌اند و معتقدند اخبار مساعد سیاسی می‌تواند به بازارهای مالی کاهش بیشتری دهد.
گفتنی اونس جهانی طلا روز ‌شنبه برخلاف افزایش‌های شارپی دور روز گذشته با روند کاهشی بازگشایی شد و در لحظه نگارش این گزارش با افت نزدیک به یک دلاری روی رقم ۲۵۰۷ دلاری ایستاده است. 

قیمت نقره ۱۰۰۰ تومان ارزان شد
اونس جهانی نقره با رشد سه سنتی روی رقم ۲۹ دلار و دو سنتی ایستاده است. هر گرم نقره ۹۹۹ روی رقم ۵۴ هزار و ۲۰۰ تومانی ایستاده است و کاهش ۹۵۰ تومانی دارد.

سکه بهار ۳۶ میلیونی شد
قیمت سکه امامی روز شنبه ۲۷ مرداد روی رقم ۴۱ میلیون و ۲۱۵ هزار تومانی معامله شد. سکه‌ بهار با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به کانال ۳۶ میلیون تومانی برگشت و روی رقم ۳۶ میلیون و ۸۲۵ هزار تومانی ایستاد.
گفتنی است نیم‌‌‌سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی با رقم  ۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی معامله شد و قیمت ربع سکه و سکه گرمی بدون تغییر معامله شدند. روز شنبه ربع سکه با قیمت  ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی و سکه گرمی در سطح ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی ایستاد.

حباب سکه بهار نزدیک به ۴۰۰ هزار تومان ریخت
قیمت طلا روز شنبه کاهش محدودی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۱۸ هزار تومانی با رقم ۱۵ میلیون تومانی معامله شد. گفتنی است این مقدار طلا نوسان بالایی داشت و در برخی ساعات کانال ۱۴ میلیون تومانی را نیز تاچ کرد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت پنج تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۶۲ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز به رقم سه میلیون و ۴۱۶ هزار تومانی رسید.
حباب سکه در آخرین روز هفته در تمام قطعات کاهش داشت. حباب سکه امامی ۲۹۴ هزار تومان، سکه بهار ۳۷۹ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۹۹ هزار تومان، ربع سکه ۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲۴ هزار تومان کاهش داشت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره