نماد آخرین خبر

بازار ارزهای دیجیتال امن تر شد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
بازار ارزهای دیجیتال امن تر شد

تسنیم/  شرکت تحلیل رمزارز "چینالیسیس" در گزارشی اعلام کرد که علیرغم افزایش سرقت وجوه و حملات باج‌افزاری، ارزش فعالیت‌های غیرقانونی در حوزه ارزهای دیجیتال در نیمه اول سال ۲۰۲۴ حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.

به نقل از نشنال نیوز، شرکت تحلیل رمزارز "چینالیسیس" در گزارشی اعلام کرد که علیرغم افزایش سرقت وجوه و حملات باج‌افزاری، ارزش فعالیت‌های غیرقانونی در حوزه ارزهای دیجیتال در نیمه اول سال 2024 حدود 20 درصد کاهش یافته است.

این شرکت مستقر در نیویورک در گزارش 6 ماهه خود اعلام کرد که تراکنش‌های غیرقانونی در نیمه اول سال جاری میلادی از 20.9 میلیارد دلار به 16.7 میلیارد دلار کاهش یافت که نشان می‌دهد فعالیت‌های قانونی سریع‌تر در حال رشد هستند.

با این حال، گردش وجوه سرقت شده تقریباً دو برابر شده و از 857 میلیون دلار به 1.58 میلیارد دلار افزایش یافت، در حالی که درآمدهای باج‌افزاری حدود 2 درصد افزایش یافت و از 449.1 میلیون دلار در مدت مشابه سال گذشته به 459.8 میلیون دلار رسید.

تحلیلگران چینالیسیس در این گزارش تحقیقی نوشتند: تاکنون در سال جاری، سرمایه ورودی به خدمات قانونی در بالاترین سطح خود از سال 2021 یعنی زمان اوج بازار صعودی قبلی، قرار دارد. این نشانه امیدوارکننده‌ای از ادامه پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال است.

بر اساس این گزارش، صنعت ارزهای دیجیتال با مشکلات متعددی از جمله تلاش تنظیم‌گران برای ایجاد محدودیت و کنترل بر این صنعت دست و پنجه نرم کرده است. این در حالی است که در مورد نحوه عملکرد این بخش و فرصت سوء استفاده مجرمان سایبری از آن سوالات متعددی وجود دارد.

این وضعیت در سال 2022، یکی از آشفته‌ترین سال‌های تاریخ ارزهای دیجیتال، با فروپاشی چندین شرکت بزرگ از جمله سلسیوس نتورک، تری اروز کپیتال و به طور برجسته‌تر، اف‌تی‌ایکس که متعلق به سم بنکمن-فرید به اوج خود رسید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره