نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

تعرفه جدید حق التحریر دفاتر اسناد رسمی منتشر شد

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
تعرفه جدید حق التحریر دفاتر اسناد رسمی منتشر شد

آخرین خبر/تعرفه جدید حق التحریر دفاتر اسناد رسمی کشور منتشر شد. در تعرفه جدید هزینه صدور اسناد وکالت نامه‌های فروش و انتقال خودرو 680 هزار تومان شده است.

تعرفه جدید حق التحریر دفاتر اسناد رسمی کشور برای اجرا از تاریخ پنجشنبه 1شهریورماه 1403 برای عموم اطلاع رسانی شد. در این اطلاعیه هزینه صدور اسناد غیر مالی از جمله وکالت نامه‌های فروش و انتقال خودرو 680 هزار تومان تعیین شده است؛ این حالی است که در تعرفه حق التحریر دفاتر اسناد رسمی در سال گذشته یکصد و پنجاه هزار تومان تعیین شده بود. 

در ادامه جدول کامل تعرفه جدید حق التحریر دفاتر اسناد رسمی کشور را ملاحظه بفرمایید.

چناچه اسناد موضوع بند ۴ بعد از ۶ ماه از تاریخ تنظیم منجر به اقاله گردد حق التحریر آن باید معادل ۵۰ درصد محاسبه گردد.
ضرایب مربوط به حق التحریر قراردادهای خصوصی موضوع ماده ۲ قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول به تبع تغییر در ماخذ محاسبه، تعیین خواهد شد به نحوی که نتیجه محاسبه، معادل حق التحریر مندرج در کلیه ردیف های بند ۴ این تعرفه گردد.
در این صورت؛ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هماهنگی کانون سردفتران و دفتریاران نسبت به تعیین و اعمال آن در سامانه ثبت الکترونیک اسناد اقدام خواهد نمود.

نکات مهم:
۱- پرداخت حق التحریر، قیمت ارواق، قبوض اقساطی و هزینه پست، بالمناصفه بر عهده طرفین است، مگر اینکه توافق دیگری در این خصوص به عمل آمده باشد یا یک طرف عهده دار پرداخت تمام آن گردد.
۲-در صورتی که متعهد سند بیش از دو نفر باشند؛ به ازای هر نفر اضافه، مبلغ ۲۰۰/۰۰۰ ریال به حق التحریر سند اضافه می گردد.
۳- حق التحریر وکالت فروش وسایل نقلیه مطابق حق التحریر سند انتقال مالکیت آن می باشد.
۴- اسناد اشخاص بی بضاعت با تأیید کانون سردفتران و دفتریاران بدون دریافت حق التحریر، تنظیم و ثبت می گردد. نحوه تقسیم اسناد مزبور و چگونگی نظارت بر اجرای آن به موجب دستورالعملی است که به پیشنهاد هیأت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مرکز؛ به تصویب رئیس سازمان ثبت خواهد رسید
۵- هزینه صدور اجرائیه، مقطوع بوده و دریافت هرگونه وجهی بابت نسخ، تعداد متعهدین و اوراق اضافه ممنوع است.
۶- جهت ایجاد تعادل در فعالیت و حق التحریر دریافتی دفاتر اسناد رسمی، سقف سالانه حق التحریر دریافتی هر دفترخانه معادل دو برابر میانگین درآمد دفاتر حوزه ثبتی مربوطه در سال قبل خواهد بود.
۷- دفاتر اسناد رسمی کلیه مبالغ موضوع این تعرفه را از طریق شبکه بانکی و به وسیله سامانه پرداخت الکترونیکی (مستقر در دفترخانه) دریافت می نمایند.
۸- تعرفه اسناد یا خدمات ثبتی که در آینده ارائه می گردد با پیشنهاد اداره کل امور استاد و سردفتران و تأیید رئیس سازمان ثبت تعیین و ابلاغ می گردد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره