نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

همستر کامبت؛ از سودای پولدارشدن تا کلاهبرداری پدیدآورندگان

منبع
تسنيم
بروزرسانی
همستر کامبت؛ از سودای پولدارشدن تا کلاهبرداری پدیدآورندگان

تسنیم/بازی همستر کامبت که میلیون ها انسان در سراسر جهان را در سودای پولدار شدن به خود جلب کرده امروزه با بحران داخلی دست و پنجه نرم می کند.

بحران داخلی در همستر کامبت، بازی محبوب این روزهای دنیای سایبر، خبرساز شده است. در حالی که افراد بسیاری در سودای پولدار شدن به این بازی روی آورده اند اخیرا اخبار ناامیدکننده ای از اختلافات داخلی و احیانا فساد و کلاهبرداری در مورد این بازی منتشر شده است.
سایت های فعال در حوزه رمز ارز در این باره نوشته اند همستر کامبت بازی کلیکی که به تازگی توجه زیادی را به خود جلب کرده در آستانه یک بحران قرار دارد. در پشت صحنه، شبکه‌ای از درگیری‌های داخلی آینده این پروژه را به خطر انداخته و ایردراپ  رمز ارز HMSTR را با مخاطراتی مواجه کرده است.
با بروز درگیری بین پدیدآورندگان این بازی و سرمایه‌گذاران و شرکا، دورنمای آن برای بازیکنان و ادامه پروژه تیره و تار شده است.

درگیری‌های داخلی و احتمال تاثیر آن بر ایردراپ رمز ارز همستر کامبت
ریشه بحران فعلی همستر کامبت به درگیری بین پدیدآورندگان مخصوصاً ادوارد گورینوویچ و سرمایه‌گذار اولیه این پروژه، AD.RU برمی‌گردد.
این درگیری که عمومی هم شده برمی‌گردد به این اتهام که گورینوویچ سود به دست آمده را از AD.RU علی رغم کمک‌های مالی و توسعه قابل توجه این شرکت مخفی کرده است.
مشارکت AD.RU به 2020 برمی‌گردد. وقتی این شرکت 600 هزار دلار در پروژه گورینوویچ برای یک بازی موبایلی و پلتفرم ورزش الکترونیک Arenum سرمایه‌گذاری کرد. این سرمایه‌گذاری اولیه، حمایت‌های مالی بعدی و کمک برای بازاریابی آن، Arenum را به یک پروژه موفقیت‌آمیز تبدیل کرد.
بسیاری از کاربران در فضای مجازی پیام‌هایی با این مضمون پست کرده‌اند:« همستر به خاطر درگیری‌های داخلی در خطر است. گورینوویچ موسس این بازی سود سرمایه‌گذاران را پس از موفقیت پروژه پرداخت نکرده و باعث مشکلات داخلی شده است. بدین ترتیب لیست شدن همستر احتمالاً به تعویق افتاده یا لغو می‌شود. همستر یک کلاهبرداری است».
این اقدام گرینوویچ در رد مشارکت AD.RU باعث عصبانیت بسیاری شده است. مدارک فنی که زیرساخت همستر کامبت را به Arenum نشان می‌دهد، حاکی از ارتباط عمیق‌تری است که تردیدها نسبت به انگیزه گورینوویچ را افزایش داده است.
عواقب این درهگیری فراتر از اختلاف نظرهای مالی صرف است. این درگیری همین حالا هم باعث به تاخیر افتادن لیست شدن و ایردراپ رمزارز همستر شده، یعنی رویدادی که میلیون‌ها بازیکن این بازی الکترونیکی منتظر آن هستند.
گرینوویچ همچنین متهم است با ایجاد اکانت های فیک، میلیاردها سکه همستر را برای خود جمع آوردی کرده است.
AD.RU تهدید کرده گورینویچ را به خاطر این اقدام تحت تعقیب قانونی قرار می‌دهد که می‌تواند باعث عقبگرد این پروژه شده و آن را کاملاً از مسیر خارج کند.

تاثیرات وسیع‌تر این درگیری بر پروژه همستر و بازیکنان آن
با افزایش تنش‌ها، این درگیری کم کم پروژه همستر کامبت را تحت تاثیر قرار داده است. خروج نیکی آنوفریف، مدیر بازاریابی این پروژه حاکی از اختلافات فزاینده در داخل تیم است. آنوفریف که نقشی حیاتی در ارتقاء جهانی این بازی داشته، علناً از پدیدآورندگان این بازی به خاطر بدقولی در تقسیم درآمد آن انتقاد کرده است.

درگیری به وجود آمده آینده همستر کامبت را به خطر می‌اندازد.
این درگیری داخلی فقط مشکل رهبری این پروژه نیست بلکه مستقیماً بازیکنان آن را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. به تاخیر افتادن ایر دراپ رمز ارز همستر ضربه سختی برای آن خواهد بود.
برای بسیاری از بازیکنان فرصت به دست آوردن پول از این رمز ارز اصلی‌ترین انگیزه بود. ادامه این درگیری اعتماد بازیکنان را از بین می‌برد و باعث خروج گسترده آنها از این پلتفرم می‌شود.
به علاوه، این درگیری توسعه پروژه را متوقف می‌کند که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. منازعات قانونی و مالی می‌تواند تمرکز تیم را از وظایف اصلی مانند حفظ ثبات سرور و اطمینان از در دسترس بودن بازی به خطر بیندازد.
در بدترین حالت، این پروژه با مشکلات زیرساختی مواجه می‌شود که می‌تواند بازی را مختل کرده و پایگاه مخاطبان آن را از بین ببرد.
محبوبیت سریع همستر کامبت حالا تحت تاثیر این درگیری داخلی قرار گرفته است که اگر زود حل نشود، باید آن را با این مضمون مورد بررسی قرار داد که چطور یک درگیری داخلی می‌تواند بهترین معاملات را به خطر بیندازد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره