نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

توضیحات وزیر جهاد درباره زمان پرداخت مطالبات گندمکاران

منبع
ايرنا
بروزرسانی
توضیحات وزیر جهاد درباره زمان پرداخت مطالبات گندمکاران

ایرنا/ وزیر جهاد کشاورزی از پرداخت مطالبات گندمکاران تا پایان شهریور ماه خبر داد و گفت: قیمت خرید تضمینی گندم سال زراعی جدید به‌زودی اعلام می شود.

«غلامرضا نوری قزلجه» امروز (دوشنبه) در حاشیه مراسم آغاز سال زراعی جدید در جمع خبرنگاران افزود: بعد از هفته دولت با برگزاری جلساتی که برخی درون دستگاهی نیست بلکه برون دستگاهی است و نیاز به هماهنگی های دولت دارد، قیمت جدید تضمینی گندم اعلام می شود.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: اکنون نظرات کارشناسی دریافت شده و پیش نویس نرخ خرید تضمینی جدید گندم آماده است.

الزمات اجرای الگوی کشت طبق قانون است

وی درباره اجرای الگوی کشت در سال زراعی جدید گفت: اکنون اجرای الگوی کشت در سال زراعی جدید در حال تحقق است و بر اساس تکالیف قانونی و امکانات و مشوق هایی که در اختیار داریم الگوی کشت اجرا می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اجرای الگوی کشت برنامه جدیدی نیست بلکه در گذشته نیز توسط کشاورزان اجرا می شد، تصریح‌کرد: این موضوع را ما با توجه به تغییرات اقلیم و بحران آبی این کار را دقیق تر می کنیم.

نوری قزلجه گفت: اکنون با مشوق هایی که در اختیار داریم کار را به سمتی سوق خواهیم داد که کشت های مناسبی با توجه به اقلیم داشته باشیم. الزمات در حدی است که قانون تعیین کرده است و بیش از آن الزامی ندارد.

۵۳ درصد قیمت کود همچنان یارانه ای است

وی درباره افزایش قیمت کود در سال زراعی جدید، افزود: آنچه که در گذشته برای قیمت کود رخ داده که اتفاق افتاده و کاری نمی توان برای آن انجام داد، با این حال کودهایی که با قیمت های جدید است حدود ۵۳ درصد آن یارانه‌ای است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه دستوری مبنی بر ملغا شدن افزایش قیمت کود نداریم، گفت: اکنون از یک سو باید قیمت کود در نظر بگیریم و از سوی دیگر باید تامین آن را مدنظر قرار بدهیم تا مشکلی رخ ندهد.

وی اظهار داشت: مطالبات گندم کاران طی روزهای آتی و قبل از پایان شهریورماه پرداخت می شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره