نماد آخرین خبر

ارزش دلاری بازار سهام در کف ۵ ساله!

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
ارزش دلاری بازار سهام در کف ۵ ساله!

تجارت نیوز/ تیم اقتصادی مسعود پزشکیان رسما کار خود را آغاز کرد و بورس را در شرایطی تحویل گرفت که عموم سهامداران از وضعیت فعلی ناراضی هستند. به همین بهانه تجارت‌نیوز پارامترهای بورس را در ابتدای دولت پزشکیان بررسی کرده است. 

بررسی معاملات این روزهای بازار سهام نشان می‌دهد، شاخص کل در حوالی تراز دو میلیون و 40 هزار واحد قرار گرفته و حتی در برخی از روزها حمایت مهم دو میلیون واحد را نیز از دست داده است. این در حالی‌ست که بازار سهام در سال 99 رقم فعلی شاخص کل را روی تابلو ثبت کرده بود. این بدان معناست که بورس این روزها با قیمت دلار چهار سال گذشته معامله می‌شود.
شاخص هم‌وزن نیز این روزها وضعیت مناسبی ندارد و حتی از پس گرفتن تراز 700 هزار واحد نیز ناتوان است. از سمت حجم و ارزش معاملات نیز ارقام جالبی مخابره نمی‌شود؛ چرا که ارزش معاملات بورس این روزها در محدوده دو هزار میلیارد تومان است و حجم معاملات به پنج میلیارد برگه سهم نیز نمی‌رسد!

ارزش دلاری بازار در کف 5 ساله
در سمت دیگر نیز ارزش دلاری بازار سهام در کف پنج ساله خود قرار گرفته و این روند نشان از آن دارد که بورس به شدت از دلار عقب مانده است. با این حال اما این روزها پس از روی کار آمدن دولت مسعود پزشکیان و تیم اقتصادی وی اندکی از فشار فروش سهام کاهش یافته و سهامداران در انتظار برنامه‌های عبدالناصر همتی برای بورس هستند.
با این حساب باید منتظر ماند و دید برنامه‌های همتی چه مسیری را برای بورس ترسیم می‌کند؟ آیا مسیر کاهش سودآوری شرکت‌های بورسی، کاهش یکباره دامنه نوسان بورس و تصمیماتی که در یک روز مسیر بورس را تغییر می‌دهند، ادامه دارد یا خیر؟

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره