نماد آخرین خبر

افزایش قیمت جهانی نفت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
افزایش قیمت جهانی نفت

ایرنا/ قیمت هر بشکه نفت برنت در معاملات امروز با ۱۳ سنت افزایش به ۷۲ دلار و ۸۷ سنت رسید.
قیمت نفت در معاملات روز جمعه آسیا افزایش یافت و سرمایه‌گذاران پیش از انتشار آمار‌های کلیدی اقتصاد آمریکا، با توجه به برداشت بزرگ این کشور از ذخایر نفت خام خود و تاخیر در افزایش تولید گروه اوپک پلاس محتاطانه عمل کردند.

بهای معاملات آتی نفت برنت با 13 سنت افزایش به 72 دلار و 87 سنت رسید و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 12 سنت یا 0.17 درصد افزایش، به 69 دلار و 27 سنت رسید.

یپ جیپ رانگ تحلیلگر بازار در این باره گفت: به نظر می‌رسد که احتیاط گسترده‌ای بر بازار حاکم است، زیرا فعالان بازار همچنان در تلاش هستند تا اطلاعات اقتصادی آمریکا را که این هفته منتشر می‌شود، به دست آورند، به همین دلیل برخی از ریسک‌های خرید محدود می‌شود.


به نوشته رویترز، در اوایل اوت، قیمت نفت بیش از یک دلار کاهش یافت و نفت برنت پس از ترس از رکود اقتصادی آمریکا به پایین‌ترین سطح هفت ماهه خود رسید، اگرچه قیمت‌ها در روز‌های بعد به دلیل نگرانی از تشدید درگیری در خاورمیانه بهبود یافت.

روز پنجشنبه، به دلیل نگرانی‌ها در مورد تقاضای آمریکا و چین، نفت برنت دوباره به پایین‌ترین سطح خود در یک سال اخیر رسید.

داده‌های آماری در روز جمعه نشان داد که میزان برداشت نفت آمریکا از ذخایر خود براساس برآورد‌های پیشین بوده و کشور‌های عضو سازمان اوپک نیز در روند افزایش عرضه خود به بازار تأخیر داشته‌اند. همین موضوع بر بازار انرژی تأثیر گذاشت.

از سوی دیگر، اوپک پلاس با به تعویق انداختن افزایش تولید نفت در ماه‌های اکتبر و نوامبر (مهر و آبان) موافقت و اعلام کرد که در صورت نیاز می‌تواند افزایش تولید را متوقف یا معکوس کند.

تحلیلگران بازار می‌گویند همچنان مسائل سیاسی از جمله جنگ اوکراین و تحریم‌های روسیه و نگرانی از گسترش منازعه به سایر مناطق خاورمیانه، بر بازار انرژی تأثیر گذار هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره