نماد آخرین خبر

روزگار غول‌های نفتی اروپایی سیاه می‌شود؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
 روزگار غول‌های نفتی اروپایی سیاه می‌شود؟

ایسنا/ اشباع عرضه نفت در سال ۲۰۲۵، به قیمت پایین‌تر نفت و کاهش قیمت سهام شرکت‌های نفتی اروپایی خواهد انجامید.

به گزارش ایسنا، سهام شرکت‌های نفتی دو سال قبل که سرمایه گذاران تلاش داشتند از سود هنگفت شرکت‌های انرژی از کمبود عرضه گاز در اروپا و تحریم‌های نفتی علیه روسیه، سود ببرند، درخشش چشمگیری یافت اما اکنون، این درخشش رو به افول رفته است، زیرا آن طور که بعضی از بانک‌ها می‌گویند شبح مازاد عرضه نفت، در بازار نمایان شده و رشد تقاضا، پایین‌تر از انتظارات خوش‌بینانه مانده است. در این بین، یک بانک بر این باور است که غول‌های نفتی اروپایی به اوج خود رسیده اند.

مورگان استنلی، ماه گذشته، پیش بینی قیمت نفت را با اشاره به عرضه فزاینده و کندی رشد تقاضا، پایین برد. این بانک همچنین اهداف قیمت سهام خود را برای غول‌های نفتی اروپایی بدون استثنا کاهش داد. سهام توتال انرژی، شِل، بریتیش پترولیوم، اکوئینور و رپسول، همگی بازنگری منفی شدند و تنها دورنمای قیمت سهام اِنی، بدون تغییر نگه داشته شد.

تحلیلگران این بانک برای تجدیدنظر در پیش بینی قیمت سهام این شرکت‌ها، یک مبنای منطقی داشتند: هیچ یک از عواملی که معمولا سهام شرکت انرژی را بالاتر می‌برد، در حال حاضر وجود ندارد. این عوامل که فایننشیال تایمز گزارش کرده است، انتظارات برای تورم بالاتر، نرخ‌های بهره بالاتر، افزایش قیمت نفت و بازار سهام ملایم‌تر هستند.

این خبر بدی برای ابرغول‌های نفتی اروپایی است که کسب و کار اصلی خود را بر سرمایه‌گذاری در مسائل محیط زیستی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) اولویت داده‌اند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، با این حال، عواملی که مورگان استنلی برای پیش بینی ریزش سهام نفت و گاز به آنها استناد کرده است، حقیقت نبوده و همه فرضیات و احتمالاتی هستند که ممکن است تحقق نیابند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره