نماد آخرین خبر

هزینه ۵۹ میلیارد روبلی روسیه برای مقابله با فیلترشکن‌ها

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هزینه ۵۹ میلیارد روبلی روسیه برای مقابله با فیلترشکن‌ها

ایسنا/ دیده‌بان ارتباطات روسیه (روس کومنادزور) قصد دارد ۵۹ میلیارد روبل (۶۴۴ میلیون دلار) ظرف پنج سال آینده هزینه کند تا توانمندی‌های فیلتر ترافیک اینترنت را ارتقاء دهد.

فوربس با استناد به اسناد، گزارش کرد: این پول برای ارتقای سخت افزار مورد استفاده برای فیلتر ترافیک اینترنت و همچنین مسدود یا کند کردن برخی منابع، استفاده خواهد شد.

روسیه در سال ۲۰۱۹ قانونی را تصویب کرد که به این کشور امکان می‌دهد خود را به طور کامل از اینترنت جدا کند تا حاکمیت دیجیتالی خود را حفظ کند. کرملین پس از آغاز جنگ در اوکراین، شرکت‌های شبکه اجتماعی و اینترنتی خارجی متعددی را بیرون کرد اما بسیاری از سرویس‌های خارجی از طریق فیلترشکن، دسترس پذیر ماندند.

طبق اسنادی که توسط فوربس مشاهده شده، ارتقای سیستم فیلترینگ، به مقامات روسی اجازه می‌دهد دسترسی به فیلترشکن‌ها را بهتر مسدود کنند.

سرویس مطبوعاتی روس کومنادزور اعلام کرده که تجهیزات جدید از سال ۲۰۲۰، با افزایش حجم ترافیک اینترنت، سالانه خریداری شده‌اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دولت آمریکا اخیرا میزبان چندین شرکت بزرگ فناوری از جمله آمازون، گوگل و مایکروسافت بوده و با آنها درباره ابزارهای فرار از سانسور دولتی گفت و گو کرده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره