نماد آخرین خبر

ریزش شاخص در پایان هفته نزولی بورس تهران

منبع
اقتصاد نيوز
بروزرسانی
ریزش شاخص در پایان هفته نزولی بورس تهران

اقتصاد نیوز/در آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص کل بورس تهران ریزش کرد.
 


در معاملات روز چهارشنبه 21 شهریور ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 4 هزار و 193 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 84 هزار و 159 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد 4 هزار و 859 واحدی در رقم 673 هزار و 548 واحدی ایستاد. 
 
شاخص کل فرابورس 100 واحد رشد کرد به رقم 21 هزار و 509 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 924 واحد به سطح 116 هزار و 473 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس
امروز نمادهای فارس، فولاد و فملی نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای حکشتی، شستا و رمپنا نمادهای سبزپوشی بودند که بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای زاگرس، وسپهر و خاور بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل داشتند و نمادهای کگهر، حسینا و ثباغ بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. 
 
در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد فولاد بیشترین تراکنش را داشت و شپنا و ذوب در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز خاور، خنور و کرومیت بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات‌ بازار سهام
امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 12 هزار و 58 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 2 هزار و 418 میلیارد تومان بود که 20 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

 امروز ارزش معاملات خرد سهام با رشد 19 درصدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم 3 هزار و 566 میلیارد تومان رسید.

صف‌های خرید و فروش بورس  
در معاملات چهارشنبه، 254 نماد صف خرید داشتند و 76 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 13 درصدی نسبت به روز کاری قبل به هزار و 52 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 24 درصدی به رقم 301 میلیارد تومان رسید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره