نماد آخرین خبر

نماینده مجلس: سالانه ۷ میلیارد دلار یارانه به اتباع پرداخت می‌شود

منبع
اقتصاد آنلاين
بروزرسانی
نماینده مجلس: سالانه ۷ میلیارد دلار یارانه به اتباع پرداخت می‌شود

اقتصاد آنلاین/  ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورای مجلس با بیان اینکه ۷ میلیون نفر اتباع خارجی در ایران حضور دارند، گفت: متأسفانه آمار متفاوت است اما حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ نفر اتباع مجاز سرشماری شده است که به نظر می‌رسد تقریباً ۶۰ درصد اتباع غیرمجاز باشند.
 
وی با ارائه آمار عجیبی از یارانه اتباع خارجی گفت: در حال حاضر حداقل ۷ میلیارد دلار یارانه به اتباع خارجی و مهاجر پرداخت می‌شود و آنها سالانه ۷ میلیارد دلار از ایران خارج می‌کنند. در واقع ۲۱ میلیارد دلار در سال یارانه پنهان اتباع خارجی است از کشور خارج می‌کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورای مجلس تصریح کرد: در حقیقت پیش‌بینی می‌شود که حدود ۷ میلیارد دلار اتباع خارجی مبلغی است که از یارانه پنهان استفاده می‌کنند و حدود ۷ میلیارد دلار دیگر نیز با ایرانیان در سایر کشورها به سرمایه‌گذاری مستقیم مسکن و یا غیر مستقیم می‌پردازند.

ابوترابی با اشاره به تسریع روند ساماندهی اتباع وقت راجع به مهاجرین غیر قانونی، گفت: در حال حاضر ۳۷ شغل در ایران وجود دارد که مبتنین بر اتباع خارجی است که اگر آنها نباشد قطعاً این مشاغل همچون گاوداری، مرغداری و…، را از دست خواهیم داد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره